A BKV most megszüntette az 3-as metrón, a kocsik alól áramló forróságot
Visszakapcsolták szerdán üzemkezdetkor az úgynevezett rekuperációt a 3-as metró vonalán, írta közösségi oldalán a Metróért Egyesület. A lassítások által termelt áram hálózatba visszatáplálásának hiányában eddig szabályosan dőlt a meleg a szerelvény alól, és az utasoknak ebben a hőségben kellett utazniuk.
Rekuperáció nélkül a keletkező áramtöbblet a metrókocsik alján található nagyméretű ellenálláson izzott el, kvázi hősugárzó-hatást kiváltva. A jelenség az alvázra szerelt ellenállás fölötti részeken extrém mód megnövelte a metrókocsi hőmérsékletét. A 2-es metró kocsijain nincs légkondicionáló, csak ventilátor, múlt hét pénteken például 42,3 Celsius fokot mértek az egyik szerelvény padlójánál – írta meg a Telex.
A lap felület-hőmérővel járta végig a 2-es, a 3-as és 4-es metró vonalát. Eszerint most is a hármas metró messze a legmelegebb, igaz, szerdán már „csak” 34,6 Celsius fok volt a hőmérséklet a kocsiban, a 2-es metrón közben 28,5 Celsius fokot, a 4-esen pedig 25,9 Celsius fokot tapasztalt. Ezen a két vonalon klimatizált szerelvények járnak.
Amikor a felújított/újragyártott orosz metrószerelvények érkeztek, azokba már korszerű áramvisszatáplálást építettek, mondta Bíró Endre, a Metróért Egyesület vezetője. Ám a metróalagút felújításakor már nem volt pénz a régi automata vezérlőrendszer (AVR) lecserélésére, és a két rendszer, mint kiderült, nem mindig működik együtt megfelelően. Előfordult, hogy az áram-visszatáplálás többletárama néha néhány méterrel továbblökte a kocsikat fékezéskor az állomásokon, ezért egy éve ki is kapcsolták.