A bulinegyedben már biztosan más lesz az élet a járvány után

HírKlikk 2020. április 5. 21:15 2020. ápr. 5. 21:15

A veszélyhelyzet után sem lesz hangoskodás a bulinegyedben – írja a Népszava, ismertetve azt a konszenzusos rendeletet, amely a főváros hetedik kerületében a kormány által elrendelt veszélyhelyzet megszűnését követő napon lép hatályba, és amelynek részleteiről mi is írtunk korábban.

A rendelet hatályba lépését követően, a szórakozóhelyek tulajdonosainak egy külön nyitva tartási engedélyt kell kérelmezniük – a rendeletben meghatározott követelmények teljesítése mellett. A kritériumrendszert az önkormányzat, a lakók és a vendéglátósok képviselői közösen dolgozták ki – írja a lap, amely beszámol a vendéglátóhelyek üzemeltetésének pontos feltételeiről is.

Az alapszabály az éjféli záróra: a szórakozóhelyek éjfél és reggel hat óra között nem tarthatnak nyitva. Ez alól csak azok a helyek kaphatnak mentességet, amelyek teljesítik az előírt feltételeket. Ezek közé tartozik egy hitelesített zajmérő és teljesítményszabályozó eszköz felszerelése, amely a szakértő által meghatározott teljesítmény feletti működést nem teszi lehetővé. A kevesebb, mint száz vendég fogadására képes helyeknek automatikus ajtóbehúzót vagy fotocellás ajtót kell felszerelniük. Száz és százötven fő közötti befogadóképességnél már zsilipes be- és kiléptető rendszer, ennél is magasabb vendégszámnál pedig a katasztrófavédelmi hatóság által hitelesített forgalomszámláló berendezés is kell.

Az üzemeltetőnek vállalnia kell azt is, hogy este tíz és reggel nyolc óra között nem végez göngyölegmozgatást, áruszállítást, a mellékhelyiségek használatát a teljes nyitva tartási idő alatt bárki számára ingyenesen hozzáférhetővé teszi, mindent megtesz annak érdekében, hogy a vendégek ne vigyék ki közterületre a szeszes italt, továbbá alkalmaz egy olyan személyt, aki a szabályokról tájékoztatja a vendégeket. Ezen felül, egységes, tájékoztató piktogramokat is ki kell helyezni. A kérelem benyújtásával egyidőben, egy intézkedési tervet is készíteni kell.

A takarításra jobban oda kell majd figyelni: a vendéglátóegység előtt található járdaszakaszt naponta legalább egyszer magasnyomású takarítógéppel kell letakarítani, a kukák ürítésére külön hulladékszállítási szerződést kell kötni. A takarítást képfelvételekkel, takarítási napló vezetésével is tudni kell igazolni – az illetékes hatóság kérésére. Egyszer használatos műanyagpoharakat tilos lesz használni. Ezek helyett, többször használatos, a vendéglátóhely logójával, címkéjével ellátott poharakat kell biztosítani.

A külön nyitva tartási engedélyt évente meg kell újítani. Az engedély visszavonható, ha a kritériumrendszert az adott hely üzemeltetője megszegi.

– A szabályok betartását szigorúan ellenőrizni fogjuk, az Erzsébetvárosi Rendészeti Igazgatóság és a Hatósági Ügyfélszolgálati Iroda a rendőrséggel együttműködve, az eddig megszokottnál gyakrabban razziázik majd – nyilatkozta a Népszavának Ujvári-Kövér Mónika alpolgármester, megjegyezve, hogy a lakosság segítségére is számítanak. Ennek érdekében, részletes tájékoztatót küldenek majd mindenkinek.