A CKP reméli, a nevelésügyi kormánybizottság az oktatás problémáinak megoldására jött létre
A Civil Közoktatási Platform (CKP) szerint a nevelésügyi kormánybizottság létrejöttével a kormányzat végre elismerni látszik, amit az oktatási mozgalmak már régóta hangsúlyoznak: rendszerszintű, súlyos válság uralkodik egy stratégiai jelentőségű területen, az oktatásban. Amennyiben a bizottság létrehozása a problémakezelés szándékát jelzi, a CKP szakmai anyagainak gyűjteményét eljuttatja a bizottság tagjainak.
A CKP sikerként könyveli el, hogy bár a civilek kilenc pontja és a 7IGEN-es népszavazás által követelt, az oktatás különböző területeit egységesen irányító Oktatási Minisztérium nem jött létre, a kormányhatározat mára azt is elismeri, hogy szükség van a különböző minisztériumokhoz tartozó oktatási szolgáltatások összehangolására.
Ugyanakkor sajnálattal látják, hogy az oktatással-neveléssel foglalkozó bizottság tagjai (Orbán Viktor elnök, Pintér Sándor, Csák János, Gulyás Gergely és Orbán Balázs tagok) között egyetlen olyan sincs, aki szakképzettséggel vagy érdemi szakmai tapasztalattal rendelkezne az oktatás-nevelés területén és rendszerében. Az oktatás jelenlegi állapotát is politikai szereplők politikai megfontolásai állították elő. Kíváncsian várják, hogy a leendő bizottsági titkár esetén más lesz-e a helyzet. Kíváncsiak arra is, hogy a bizottság milyen munkacsoportokat állít fel, ezeknek kik lesznek a tagjai, mi lesz a jogkörük, lesz-e kapcsolatuk a kormányzati intézkedéseket független szempontból értékelő szakértőkkel, az oktatásban érintettekkel, és hogy ezeknek mennyire lesz hatásuk az oktatáspolitikára. Vagyis, hogy ez a legújabb bizottság szakmai célok, érdekek, szempontok mentén, szakmai tudásháttérrel, megalapozottan, a XXI. században alapvető, a jó lműködés elemi feltételét, a társadalmasítás elvét alkalmazva fog-e működni.
A CKP szakmai anyagainak gyűjteményét – amelyet egy éve adtak át Pintér Sándor belügyminiszternek – hamarosan eljuttatja a bizottság többi tagjának is.
Amennyiben a bizottság érdemben, az érintettek bevonásával kíván foglalkozni az oktatás rendszerszintű problémáival, a mintegy félszáz oktatáshoz kapcsolódó szervezetet összefogó Civil Közoktatási Platform szakértői anyagaival, javaslataival kész segíteni a bizottság munkáját.