A Deutsche Bahn se különb a MÁV-nál
Mindennapos késések, törölt járatok, elavult infrastruktúra, elhúzódó felújítási munkálatok, veszteséges működés, elégedetlen utasok. Most derült ki, hogy ezek nemcsak a MÁV-ra jellemzőek, hanem a Deutsche Bahn-ra, a német vasúttársaságra is, amely egykor Németország büszkesége volt.
Terjedelmes cikkben mutatta be az Observer, hogyan robbant le a német vasúttársaság az elmúlt években, vette észre a Telex. Ezt egyébként nemcsak az elégedetlen utasok látják így, hanem maga a német állam is: a Bundesrechnungshof, a német szövetségi állam felülvizsgálati szerve tavalyi jelentésében úgy fogalmazott, hogy a Deutsche Bahn „permanens krízisben van”.
Gyakorlatilag egy hatalmas (köz)pénznyelő a németországi vasúthálózat üzemeltetését (beleértve a régiós és a helyi vonalakat is) végző állami vállalat a jelentés szerint, mert jelenleg több mint 30 milliárd eurós adósságot halmozott fel. Egyes problémákat épp az állami cég alulfinanszírozottsága okozza: az infrastruktúra elavult, miközben egyre többen utaznak vasúton. Közben a statisztikák szerint tavaly rekordszintet értek el a németországi vonatkésések: a távolsági vonatok több mint harmada nem érkezett meg időben, de a régiós járatok és a tehervonatok is egyre többet késtek.
Idén augusztusban a távolsági járatok több mint 36 százaléka nem indult el, vagy nem érkezett meg a menetrend szerinti időben, míg a regionális járatoknál kilenc százalék volt ez az arány. A késések miatt a német vasúttársasággal is megesett az a kínos szituáció, ami nemrég a MÁV-val: Svájc ugyanis épp az állandó késésekre hivatkozvam nem volt hajlandó bevárni a német vonatokat.