A jelek szerint a kormány átverte Terézvárost és ezzel a budapesti lakosokat is
A VI. kerület szerint a kormány „megfosztaná a belvárost attól, hogy levegőhöz jusson, hogy épületek helyett fák, beton helyett park legyen a Nyugati melletti rozsdaövezetben”. Mindezt annak kapcsán állítja a kerületi önkormányzat, hogy a kormány dobta a Nyugati pályaudvar környéki park ötletét, helyette beépítenék a területet.
Magánkézbe vándoroltatná a kormány a Nyugati pályaudvar környéki vasúti területeket, amivel kivonulna az állam a területek fenntartásából és fejlesztésből is. Erről szól az az ingatlanhasznosítási pályázat, amit a napokban írtak ki, és amely ellehetetlenítené a Podmaniczky park létrehozását – írja a 24.hu-nak eljutatott közleményében Terézváros önkormányzata, amely évek óta küzd a park megvalósításáért.
A momentumos Soproni Tamás vezette kerület szerint a kormány kiemelt nemzetgazdasági érdekre hivatkozva adná magánkézbe a szóbanforgó területeket. Az erről szóló pályázat pedig nem rendelkezik a zöldfelületi arányról, tehát a tervezett park helyett az egész terület beépíthetővé válik. A kerület szerint a zöldfejlesztések mellett a Nyugati és az elővárosi vasút fejlesztése is veszélybe kerül.
Mint a 24.hu emlékeztet rá, a Podmaniczky park létrehozásáról évekig tárgyalt Terézváros önkormányzata a Lázár János vezette minisztériummal, a projekt anno miniszteri biztost is kapott. Soproniék szerint a szaktárca most előzetes egyeztetés nélkül írta ki a pályázatot, amely a VI. kerület szerint „megfosztaná a belvárost attól, hogy levegőhöz jusson, hogy épületek helyett fák, beton helyett park legyen Nyugati melletti rozsdaövezetben”.
Soproni Tamás polgármester levélben fordult Lázárhoz, hogy vonja vissza a hatályos kiemelést és a pályázatot, valamint változtatási tilalmat is elrendelt az érintett területre.
Frissítés: Az Építési és Közlekedési Minisztérium szombaton délután egy közleményben azt állította, hogy félreértésről van szó. Mint írták, „az állomásmegújítás program ugyanis a megpályázott állomásépületek – vasútüzemtől szigorúan elválasztott – épített részén teszi csak lehetővé a kereskedelmi célú hasznosítást. Az állomás környezete, a vasúti ingatlant körülölelő zöld felület csak abból a szempontból érintett a pályázatban, hogy a legtöbb esetben annak rendben tartását, fejlesztését is vállalnia kell a sikeres pályázónak. Állomáshoz kapcsolódó park tehát nem veszhet el, kizárólag többletfigyelmet, fejlesztést kaphat.”