A koronavírus fogyasztási szokásainkat is befolyásolta

HírKlikk 2020. augusztus 4. 19:25 2020. aug. 4. 19:25

A járvány hatására eltávolodott a vásárló a tömegfogyasztástól és sokkal tudatosabban és felelősebben választ.

A hvg.hu számol be a Cetelem Körkép 2020 nemzetközi felmérésről, melyből az derül ki, hogy egészség- és környezettudatosság váltja fel a tömegfogyasztást, amelynek kulcsszereplője az aktivista fogyasztó.

A bank tizenöt európai országban végzett felmérésében minden második ügyfél állította, hogy a vírushelyzet hatására sokkal jobban átgondolja, mire ad ki pénzt, és a kitöltők 84%-a sorolta magát a tudatos, felelős vásárlók közé.

A vásárlók a tudatos vásárlást legtöbb esetben a felesleges termékek elkerülésével és az árak összehasonlításával azonosították, de a maszkviselés is ott van a "tudatos vásárló" definíciójában.

A hírportál beszámolója szerint az európaiak 42%-a állította, hogy kevesebbet fogyaszt az idén, mint három évvel ezelőtt. A formálódó tendenciát a vírushelyzet csak tovább erősítette, a magyarok fogyasztási hajlandóságát gazdasági okok is visszavetették. Míg a Cetelem Körkép adatai szerint a vírus előtt a magyarok 29%-a tervezte, hogy kevesebbet költ majd különböző termékekre és szolgáltatásokra a jövőben, addig a korlátozások feloldását követően készült hazai felmérésben már a válaszadók fele állította, hogy az előző évhez képest csökkentené költéseit a következő hat hónapban.

A felmérésből az is kiderült, hogy a fogyasztók kevesebbet akarnak vásárolni, de anélkül, hogy romoljon a minőség. Ma már annyira befolyásoló tényező az egészségre és a környezetre gyakorolt hatása a terméknek, mint az ára.

Az élelmiszerek terén az elsöprő többség a helyi, lakóhelyükhöz közelebb termelt, bio- és szezonális termékeket részesíti előnyben, míg sokan csökkenteni kívánják, vagy akár abba is akarják hagyni a húsfogyasztást.

Forrás: HVG