A MÁV kiszámolta, augusztusban hét százalékkal pontosabbak voltak a vonatok, mint egy éve
Augusztusban mintegy hét százalékkal pontosabbak voltak a vonatok, mint egy évvel korábban – közölte a MÁV az MTI-vel.
Hegyi Zsolt, a MÁV csoport vezérigazgatója közösségi oldalán úgy fogalmazott, a nyár harmadik hónapjának nagy kérdése az volt, hogy folytatódik-e az a kedvező főszezoni tendencia, amit olyan tudatos lépésekkel igyekeztek megteremteni, mint a mozdonybeszerzés vagy a pálya stratégiai pontjainak megerősítése.
A vállalatcsoport adatai szerint az idén augusztusban 93 948 vonat közlekedett, ebből 79,01 százalék, 74 233 vonat pontosan, vagy kevesebb mint hat perces késéssel érkezett a végállomásra.
A MÁV közleménye szerint 2024 augusztusához képest 6,58 százalék javulás következett be, ráadásul a késéseknek sikerült csökkenteni mind a számát, mind az átlagos hosszát. A késések zöme 6-15 perc között alakult, míg az – 50 százalékos jegyár-visszatérítéssel kompenzált – 20 percnél nagyobb késés a vonatok kevesebb, mint 4 százalékánál fordult elő.
Augusztusban a késési biztosítás keretében 137,2 millió forintot fizettek vissza az utasoknak – írták a közleményben.
Részletezték, hogy tavaly augusztushoz képest a Balatonnál is javult a menetrendszerűség, az észak-balatoni vonalon mintegy 9 százalékkal, a dél-balatonin pedig mintegy 7 százalékkal.
Hozzátették, jobban teljesítettek a miskolci, a hidasnémeti, a békéscsabai és a szegedi vonalak, előbbiek a folyamatosan beálló nagy teljesítményű villanymozdonyok, utóbbiak a nyáron ideiglenesen bevezetett motorvonati üzem miatt is.
Kitértek arra, hogy sok teendő maradt a 100-as Budapest-Debrecen-Záhony vasútvonalon, amely az augusztusi statisztika egyik sereghajtója lett. A vonalon a közeljövőben további karbantartási, felújítási munkálatokat terveznek a menetrendszerűség javítása érdekében.
A MÁV közleményében felhívta a figyelmet arra, hogy a HÉV-üzem augusztusban kiemelt feladatokkal nézett szembe. A zöld szerelvények kiszolgálták a Forma-1 Magyar Nagydíj, a Sziget Fesztivál és augusztus 20-i események tömeges utasigényeit. Több nagy főváros környéki felhőszakadás ellenére is remekül helyt álltak, 99,64 százalékos menetrendszerűségi értéket produkáltak.
Az IC-vonatok és a rajtuk lévő prémium ülőhelyek az értékesítési adatok szerint továbbra is népszerűek maradtak. A kerékpáros utasok száma a nyár utolsó hónapjában is kiemelkedően magas volt. Az eladott vármegye- és országbérletek száma pedig nemhogy csökkent volna, mint az a tanszünetben szokásos, hanem növekedett is júliushoz képest.
Az augusztusi hónap menetrendszerűsége szokott az egyik legrosszabb lenni az évben. 2025-ben azonban sikerült megtörni az „augusztusi átkot": részben a célzott pályaépítéseknek, részben a mozdonybeszerzéseknek, illetve más, flottaerősítő lépéseknek köszönhetően a nyár utolsó hónapjában is folytatódni tudott az a tendencia, amely már júniusban és júliusban is megfigyelhető volt – még a nyár eleji nagy viharok ellenére is.
A közleményben jelezték, a vasúti infrastruktúrát és járműállományt is megterhelő extrém hőség az idén sem maradt el, 2025 augusztusában a középhőmérséklet országosan 0,5 fokkal haladta meg az 1991-2020-as átlagot, ráadásul közel két tucat halálos gázolás, és több útátjárós baleset is akadályozta a menetrend szerinti közlekedést.