Az Igazi Csiki Sör botrány csak egy reklámfogás

HírKlikk 2017. január 29. 12:10 2017. jan. 29. 12:10

A nemrég indult sörmanufaktúra akkor került a figyelem középpontjába, amikor a holland multinacionális vállalat, a Heineken Romania beperelte a céget az Igazi Csíki Sör márkanév használata miatt. Ők ugyanis korábban már levédték a név - szerintük hasonló - román fordítását, a Ciuc Premium-ot - írja az Átlátszó.

A lap hozzáteszi: az Igazi Csíki Sörnek kapóra jött a jogvita, ugyanis így a kis székelyföldi sörmanufaktúra harcát könnyen a Dávid-Góliát, a kis helyi termelőt ellehetetlenítő, szívtelen, profitorientált multi tengelyen lehetett ábrázolni.

Az ügyesen felépített kampánynak köszönhetően igazi közösség alakult ki a sör körül. Drukkolnak az Igazi Csíki Sörnek, bojkottálják a Székelyföld létezését megkérdőjelező Heineken termékeit, és miközben a szövevényes per összes kanyarját nagy figyelem övezi, maga a sör olyan jól fogy, hogy sok helyen hiánycikk. A termék népszerűsége akkor sem lankadt, amikor kiderült: a sör medvés-székelyes reklámfilmje koppintásgyanús.

Ha megvizsgáljuk a Csíki Sör Manufaktúrát működtető S.C. Lixid Project S.R.L. tulajdonosi struktúráját, meglepődve tapasztalhatjuk, hogy a hivatalos adatok csak részben egyeznek Lénárd András azon állításával, miszerint a manufaktúra "helyi többségi tulajdonban áll".

A csíkszentsimoni cégnek, akárcsak a Heinekennek, holland tulajdonosa van.