Befejeződtek a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának Budapesten kívüli, nyíltvonali vágányfektetési munkálatai
Az utolsó sínszál lerakásával Kiskőrösön befejeződtek a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának Budapesten kívüli, nyílt vonali vágányfektetési munkálatai.
Font Sándor Bács-Kiskun megye 3-as számú választókerületének fideszes országgyűlési képviselője a szerdai kiskőrösi eseményen – amelyen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter is beszédet mondott – a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítési és kapacitásbővítő beruházás magyarországi szakasza kapcsán felidézte: a világháborúk lezárását követően, nem engedték, hogy Magyarország Kiskőröstől délre dupla sínpárral rendelkezzen, mert az fenyegetést jelentett volna a balkáni országok számára – fogalmazott.
Mint mondta: „idővel azonban fordult a világ kereke”, és jelenleg éppen az egyik érintett országgal, Szerbiával és kínai partnerekkel építi Magyarország a dupla vágányt.
A Mészáros Csoport érdekeltségébe tartozó V-Híd Zrt. az esemény kapcsán Kiskőrösön mutatta be legújabb, egyedülálló vasúti nagygépeit.
Mészáros Lőrinc, a Mészáros Csoport tulajdonosa arról beszélt, hogy vasútépítő ágazatuk felépítése kilenc évvel ezelőtt a V-Híd vállalat megvásárlásával kezdődött, és jövőre, fennállásának tízéves évfordulójára elérik, hogy szinte minden olyan eszköz és gép rendelkezésükre áll, ami a minőségi vasútépítéshez szükséges.
A V-Híd Zrt. az elmúlt években egy 200 fős középvállalatból egy 1200 fős nagyvállalattá nőtte ki magát, amelyben főként mérnököket és gépkezelőket foglalkoztatnak. Az elmúlt nyolc év alatt több mint 800 kilométer hosszú vasúti hálózatot építettek – tette hozzá.
Hangsúlyozta: „a vasútépítés minden magyar számára fontos, hiszen a vasúti közlekedés nélkülözhetetlen”, és reményét fejezte ki, hogy a magyar állam minél több forrást tud átcsoportosítani a zöld közlekedés fejlesztésére.
Mészáros Lőrinc kiemelte: a cégcsoport több mint 450 vállalkozással működik, és több mint 50 ezer alkalmazottat lát el minden nap feladattal, megbecsülve munkájukat.
Az elmúlt években óriási beruházásokat hajtott végre a V-Híd Csoport, hiszen a mintegy 2,2 milliárd dollár értékű Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítési és kapacitásbővítő beruházás mellett elkezdődött a megközelítőleg egymilliárd euró költségű Déli körvasút építése is – tette hozzá.
Az esemény kapcsán készült sajtóközlemény szerint a cégcsoport 2022-ben rendelt meg három gépóriást az osztrák Plasser & Theurertől, amelyből kettő megérkezett a nyár végén.
Az UNIMAT 08-4x4/4s Dynamic kitérő- és vágányszabályozót, valamint az USP 2000 c2 ágyazatrendező és profilozó gépet magyar mérnökök segítségével építette meg Európa legnagyobb vasútépítő gépeket gyártó vállalata. Mindkét gépet vasúti kitérők és pályák karbantartására fejlesztették ki.
A számítógép által vezérelt munkagépek gyorsak és precízek, így akár 40 százalékkal is lerövidíthetik a karbantartásra szánt időt.
Mészáros Lőrinc elmondta: a fejlődés nem zárul le a kiskőrösi gépátadással, hiszen jövő év februárjában érkezik meg az SMD80-as vágányépítő géplánc. Az új gépeknek köszönhetően jelentősen nő a kivitelezés hatékonysága, hiszen rövidebb építési időt és kevesebb állásidőt eredményeznek.
Kiemelte, hogy évek óta folyamatosan fejlesztik a V-Híd Csoport gépparkját, összességében több mint 100 millió eurót fordítottak gépbeszerzésre.
Sárváry István, a V-Híd Csoport vezérigazgatója arról beszélt, hogy a mostani gépbeszerzés része annak a stratégiának, amelynek célja, hogy a vasútépítésben is megszűnjön a külföldi nagyvállalatoktól való függés.
A cégcsoport ma már olyan erőt képvisel a piacon, amelyre Magyarország mindig számíthat – fogalmazott.