Budapesten mégsem áll le a tömegközlekedés, jön az állami pénz

HírKlikk 2021. november 29. 13:08 2021. nov. 29. 13:08

A főpolgármester ma reggel végre aláírhatta a 12 milliárd forintról szóló szerződést, amikor találkozott Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel.

Karácsony Gergely a találkozó után sajtótájékoztatót tartott. Elmondta, hogy a tárgyalása alig pár percig tartott, aláírták a BKK állami támogatásáról szóló szerződését, így az állam még az idén átutalja a 12 milliárd forintos normatívát.

A Facebook oldalán Karácsony Gergely ezt írta:

„Közös ellenzéki akció és hetekig tartó üzengetés kellett ahhoz, hogy a kormány végre betartsa a saját törvényét, vagyis éves szinten hét százalékkal járuljon hozzá a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásához. Ez ma megtörtént, hosszas huzavona és kormányzati csúsztatások után elém került az a 12 milliárd forintról szóló szerződés, ami biztosítja az állami támogatást Budapestnek. Eddig minden évben erről menetrendszerűen és csupán szakértői szinten zajlott az egyeztetés, de most azt is politikai szintre emelte a kormány, hogy működhet-e a közösségi közlekedés Budapesten.

Veszélybe sodorták a közlekedési cégek működését, bizonytalanságban tartották az utasokat és feleslegesen fitogtatták az erejüket. Nem kellett volna ürügyeket keresni arra, hogy miért tartották vissza a törvényben előírt szerződést, nem kellett volna hazudozni, hogy már a fővárosnál vannak a dokumentumok aláírásra várva, és érthetetlen az is, hogy minderről miért egy vasárnap délután világosodott meg Palkovics miniszter úr, belekavarodva eddigi magyarázkodásaiba.

Budapesten a közösségi közlekedés szolgáltatási színvonalának megőrzése nemzeti érdek. Munkatársaink a BKK-nál és a BKV-nál egy átlagos napon 4,2 millió utazást tesznek lehetővé a közel 3000 km hosszú útvonalhálózaton: a budapesti M3-as metrót például többen használják, mint a MÁV egész vonathálózatát.

A kormány eddig minden közlekedési fejlesztésünknek igyekezett keresztbe tenni. Blokkolja a kedvezményes hitelfelvételi lehetőségeinket, hogy elektromos trolik és új villamosok közlekedjenek a fővárosban, hiába van rengeteg lehetőség az Európai Unió helyreállításai alapjából közlekedési fejlesztésre költeni, Budapest nem kap ebből semmit. A főváros és az agglomeráció közlekedésének fejlesztésében partnerségre törekszünk, erről nem háborúzni kell, forrásokat elvonni és politikai hasznot lesni, hanem közösen tenni azért, hogy a budapestieknek és az agglomerációban élőknek a legjobb szolgáltatást nyújthassuk."