Csak két perccel lett gyorsabb az út Szeged és Hódmezővásárhely között a Tram-trainen
A több mint 70 milliárd forintból megépített tram-trainnél nyolc hónappal tartott tovább a próbaüzem a tervezettnél. A MÁV szerint a problémákat a gyártó kiküszöbölte – saját költségén. A szerelvények azonban a próbaüzem után sem tudják hozni azt a menetidőt, amiről az ITM korábbi államtitkára beszélt.
Az Átlátszó megnézte, mit jelent menetidőben, hogy 80 helyett immár százzal mehet a két város között a Stadler szerelvénye. Napközben is félházzal járt a szerelvény, vagyis úgy tűnik, sokan kedvelik a belvárosokat összekötő villamosvasutat.
A sebesség azért lényeges, mert a százas tempóért komoly harc folyt, viszont a Stadler szerelvényei a magasabb sebességnél először imbolyogtak. Ezért a lengéscsillapítókon és a kerékprofilon is változtattak. A magasabb sebesség a menetidőt rövidítette volna.
Az ITM miniszterhelyettese, Schanda Tamás korábban azt mondta, hogy „a tram-train menetrendje a két belváros közötti utazási időtartamot 30-32 percre rövidíti, amellyel jelenleg egyik közlekedési forma sem tudja felvenni a versenyt, beleértve a személygépkocsit is”. Csakhogy a hivatalos menetrend ma is 42 perccel számol ezen a szakaszon.
Úgy tűnik, a megnövelt tempóval sem érhető el az ITM államtitkár által említett menetidő, ahogy az is egyértelmű, már a félórás vonatkövetés is fennakadást okoz a vonalon. Ha ezt tovább sűrítik, még lassabb lehet a tram-train.
Közben megérkezett a 12. villamosvonat, így Lázár János szerint „hamarosan ezzel teljes a flotta és napközben járatsűrítéseket lehet majd végrehajtani a Szeged-Algyő-Vásárhely vonalon”. Jelenleg félóránként járnak a vonatok, a vele párhuzamos buszokat megritkították.