Egymilliárd forintba került a „Háborúpártiak”-kampány
A reklámköltéseket monitorozó Kantar Media adatai szerint 1,066 milliárd forintból valósította meg az ellenzéki politikusokat háborúpártinak beállító kampányát a Civil Összefogás Fórum (illetve a mögötte álló jogi személy, a CÖF–CÖKA) cége, a Kövess minket 2022 Kft. a nyáron
A 24.hu megjegyezi, hogy mindez listaáras költés, azaz az összeg a megvásárolt médiafelületek árlista szerinti értékét jelenti. Ehhez képest a tényleges, nettó érték a mennyiségi és egyéb engedményekkel, valamint ügynökségi jutalékkal csökkentett reklámköltés az, amennyiért a vevő – ez esetben a Békemenetet és több korábbi plakátkampányt szervező, közpénzzel megtámogatott CÖF–CÖKA cége – ténylegesen megvásárolta a reklámhelyeket. A cég ugyanakkor kaphatott kedvezményt például a nagy mennyiség miatt.
A portál piaci forrásai szerint így a nettó költés bizonyára nem érte el az egymilliárd forintot, ám több százmilliós vásárlásról lehetett szó. A kampány mögött hivatalosan nem a kormánypárt, hanem az említett CÖF-CÖKA állt.
A fideszes kampányban 1735 citylightot, illetve több mint 1200 óriásplakátot helyeztek ki. A citylight hirdetések jellemzően tömegközlekedési megállókban, bevásárlóközpontokban, benzinkutakon találhatóak, olykor megvilágított, üvegekkel védett hirdetési felületek.
Maga a kampány egyetlen szóra épült: „Háborúpártiak.” Alul pedig az szerepelt: „A baloldal belesodorna minket a háborúba.”