Ezt komolyan gondolja?

HírKlikk 2020. február 23. 17:55 2020. feb. 23. 17:55

Nézem az esti ATV híradóban a szebbnél szebb látványterveket a meghosszabbítandó 3-as metró újpesti szakaszán létesítendő állomásokról. Ha megkapnák az uniós támogatást a fejlesztéshez, 2022-ben akár el is kezdődhetnének a munkálatok. Na végre –könyveltem el magamban – most már az illetékesek is fontosnak tartják a metróvonalak meghosszabbítását, ők is rájöttek arra, hogy ez a legjobb módja annak, hogy kiváltsák a főváros belsejébe irányuló autóforgalmat. Bár én inkább a 4-es metró Gazdagrét felé történő hosszabbítását, és a Bosnyák térig húzódó, másik irányban történő vonalbővítést támogattam volna inkább, (sokkal több embert érintenének) de az újpesti vonalhosszabbításnak is örülök.

Sorra szólalnak meg a szakértők a riportban, ki erre a körülményre, ki egy másikra hívja fel a figyelmet, amikor a vége felé megszólal a máskor mindig okosan fogalmazó Közlekedő Tömeg egyik munkatársa, és közli: ezek az elképzelések drágák, ő inkább egy sokkal olcsóbb projektet támogatna, azt, hogy épüljön újra villamosvonal a Deák tér és a Nyugati pályaudvar között. Azt hittem, rosszul hallok. Egy közlekedési szakember mondja mindezt? Tényleg azt javasolja, hogy járjon újra villamos egy olyan úton, ahol egykor ugyan járt, de megszüntették – teljesen jogosan – amikor a 3-as metrót megépítették.

A metró amúgy is gyorsabb a villamosnál ugyanazon az útvonalon, de nem ez a lényeg! Komolyan gondolja ez a szakember, hogy érdemes pénzt kiadni arra, hogy újra feltörjék a Bajcsy Zsilinszky út burkolatát, újra közlekedési káoszt okozva azért, hogy ugyanott, ahol metróállomás van, ott villamos megálló is legyen?

Mi értelme van ennek?  Ki fog a Deák téren villamosra szállni, hogy eldöcögjön két megállót a Nyugatihoz, amikor metróval gyorsabban eljut majd úticéljához?  

Pont a Közlekedő Tömeg szakértője nem ismeri a közlekedő tömeg szokásait?

Bánó András