Jobban drágul a casco, mint a kötelező biztosítás
Drágább lett, de még mindig nem éri el az inflációs szintet a kgfb – ezzel a címmel közölt cikket az Economx, amely a leginkább közkedevelt márkákra is lebontva ismertette az új átlagdíjakat.
Több kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötöttek az autósok az idei harmadik negyedévben, mint egy évvel korábban. Szintén nőtt a cascobiztosítások száma. Emellett a biztosítási díjak is feljebb léptek, igaz, a drágulás mértéke elmarad az inflációtól – írta a portál a Netrisk adataira támaszkodó írásában.
Mint kiderült, az átlagdíjak nyolc százalékkal nőttek és meghaladták az 52 ezer forintot. A casco biztosítások éves átlagdíja ugyanakkor 17 százalékkal, 148 ezer forint fölé emelkedett. „A biztosítási díjak emelkedése a minden területen érezhető drágulással magyarázható. Nőtt az autók ára, emellett a szervizelési költségek is magasabbak lettek. Ugyanakkor a kgfb-s átlagdíjak emelkedése elmarad a két számjegyű inflációtól, a cascónál viszont megközelíti azt” – mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.
A Netrisk összeállításából kiderül az is, hogy a legelterjedtebb autómárkák esetében hogyan alakultak a kgfb-átlagdíjak.
Az Opelek kötelezője két százalékkal nőtt, alig több mint 52 ezer forintra.
A Volkswagenek, Renault-k, Fordok esetében az átlagdíj egyaránt négy százalékkal, 57-58 ezer forintra emelkedett.
A Suzukiknál hét százalékos volt a kgfb-drágulás, az átlagos éves díj így valamivel több mint 42 ezer forint volt.
A Daciáknál és Toyotáknál tíz-tíz százalékos díjemelkedés történt, ennek eredményeként 44 ezer és 51 ezer forintot tett ki az éves díj.
Ezek átlagok, így érdemes a különböző ajánlatokat átnézni és összehasonlítani, mielőtt egy-egy autós megköti az új biztosításokat.