Konkurenciát kapott a sárga csekk

HírKlikk 2020. május 11. 05:00 2020. máj. 11. 05:00

Egyre inkább a mindennapok része az elektronikus bankolás a lakossági ügyfelek körében.

A koronavírus-járvány hatása, hogy a korlátozások miatt, még többen választották az elektronikus megoldásokat a hagyományos ügyintézés helyett, ami különösen jól látszik a csekkbefizetések alakulásából – írja a pénzintézet közleménye nyomán a Napi.hu.

A bank ügyfelei március 16. és április 15. között közel 36 ezerszer fizettek be csekket a K&H e-bankjukon keresztül. A mobilbankon pedig több mint 50 ezer csekkbefizetés történt. Előbbi 97 százalékos növekedést jelent az egy hónappal korábbi időszakhoz képest, a mobilbankos fizetéseknél pedig 96 százalékos emelkedés történt.

Tehát egy hónap leforgása alatt, közel dupla annyian fordultak az online eszközökhöz. A csekkbefizetések mellett, a kártyafeltöltési, azaz top-up műveleteknél is jelentős a növekedés: az e-bankon keresztül 27 százalékkal többen tettek pénzt a kártyájukra mint egy hónappal azelőtt.

A kiugró bővülés miatt, várhatóan a jövőben is többen bankolnak online, hiszen ezek a megoldások kényelmesek, gyorsak és biztonságosak. A csekkfizetés esetében, ez nemzetgazdasági szintén is örömteli lenne, mert Magyarországon a készpénzállomány – a jegybank adatai szerint – bőven meghaladja a 6000 milliárd forintot, GDP-arányosan pedig több mint tíz százalékos. A készpénzhasználatnak jelentősek a logisztikai, gyártási költségei. Ehhez képest, az elektronikus fizetési megoldások olcsóbbak – hívják fel a figyelmet a közleményben.

Forrás: Napi.hu