Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban

HírKlikk 2025. december 20. 11:30 2025. dec. 20. 11:30

Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban december 24-től január 5-ig – tájékoztatott a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium szombaton.

A közlemény szerint az év végi hivatali szünet ellenére, a két ünnep közötti napokon, vagyis december 29-31-ig országszerte 22 kormányablak és a Központi Kormányablak várja az ellátást 8 és 12 óra között.

A kormányok továbbra is azt javasolják ismételten, hogy december 23-ig mindenki intézze el hivatali ügyeit, mert az év végi igazgatási szünet és a munkanap-áthelyezések miatt a kormányablakok csak január 5-én nyitnak ki.

A két ünnep közötti munkanapokon, vagyis december 29-én, 30-án és 31-én vármegyénként egy, a fővárosban négy kormányablakban lehet személyi okmányokkal (személyi igazolvány, útlevél, jogosítvány), lakcímmel, TAJ- és Európai Egészségbiztosítási Kártyával, valamint DÁP- és NEK-regisztrációs listával kapcsolatos intézés, kezelés.

A leállás a földhivatalokat és az egészségbiztosítási ügyfélszolgálatokat érinti, amit az Otthon Start Fix három százalékos lakáshitel iránt érdeklődőknek érdemes számításba venni. A tb-jogviszony-igazolásra – amely 30 napig érvényes – vonatkozó kérelmet ezért az online ügyintézési felületen érdemes leadni, mert az elektronikus igénylés a hivatali szünet alatt is a leadás napján megérkezik az igénylő elektronikus tárhelyére, ha minden adatot hiánytalanul adott meg.

A földhivatalok elsőként január 7-én nyitnak majd ki, a szünet alatt elektronikusan vagy postán érdeklődőnek a beadványokat január 5-től dolgozzák fel, a széljegyzés is ezzel a nappal történik. A kérelmeket tehát érdemes december 23. előtt benyújtani.

A kormányhivatalok és a járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, azonban a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele.

Forrás: MTI