Közzétette az ÁSZ a médiumok kampányköltéseit – de nem vállal felelősséget az adatokért

HírKlikk 2022. május 8. 14:04 2022. máj. 8. 14:04

Az országgyűlési választást és népszavazást követően 15 napjuk volt a médiumoknak megküldeni az ÁSZ-nak a tájékoztatójukat, amiből kiderül, mekkora összeg folyt be hozzájuk.

Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) közzétette a sajtótermékek által megküldött tájékoztatókat az április 3-i országgyűlési választást és népszavazást megelőző kampány során megjelentetett politikai hirdetések adatairól – közölte egy pénteki, a Media1-hez is eljuttatott közleményében az ÁSZ.

Az állami szerv április 19-én 16 óráig fogadta a sajtótermékek beszámolóit a népszavazást, valamint az országgyűlési választást megelőző kampányidőszakban közzétett politikai hirdetések adatairól.

A tájékoztatás tartalmazza, hogy az adott sajtótermék az egyes jelöltek és jelölő szervezetek politikai hirdetéseit kinek a megrendelésére, milyen ellenérték fejében, mely időpontban és milyen terjedelemben tette közzé.

Az eljuttatott tájékoztatókat sajtótermékek szerinti bontásban az asz.hu oldalon a Választások menüpontban, az „Országgyűlési választás 2022.” és „Népszavazás 2022.” alpontok alatt tette közzé. Hangsúlyozták azonban, hogy a tájékoztatók tartalmáért felelősséget nem vállalnak.

Mint arról a Media1 beszámolt, egyes médiaszolgáltatók kijátszották a választási eljárási törvényt: a TV2 és a Mediaworks egyes termékei például a Facebookon és Google-hirdetésekben reklámozták az Orbán-kormányt. Ezekről nem adtak le beszámolót, mivel ezek nem tartoznak a beszámolási kötelezettség alá. A TV2 videót is gyártatott, amelyben nyíltan agitáltak Orbán Viktor mellett a műsorvezetői, köztük olyanok is, akik egyébként vonakodtak, hogy ezt kell tenniük, sőt volt olyan képernyős is, akiről a műsorvezetői környezetében lévő források közül többen is azt állítják, hogy elsírta magát.