Na, ehhez mit szól a kormány? A TV2-t jelentették be a legtöbbször LMBTQ-propaganda miatt
322 bejelentés érkezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) „a médiatörvény V. korhatári-kategória vélelmezett megsértése alapján” a – kormányoldalon pedofil-ellenesként, máshol homofóbként hivatkozott – gyermekvédelmi törvény hatályba lépése óta eltelt bő három év alatt. A hatóság kiemelte: „a Médiatanács magyar joghatóság alatt álló médiaszolgáltatóval szemben nem indított közigazgatási hatósági eljárást a fenti rendelkezés megsértése miatt”. 15 műsorra érkezett a legtöbb bejelentés, a sort a Sztárban Sztár című TV2-es show-műsor vezeti.
A Népszava kikérte a hatóságtól a vonatkozó adatokat, s ezek alapján számolt be a fejleményekről. A 2021-ben benyújtott „gyermekvédelmi „salátatörvény nyomán bekerült a médiatörvénybe egy olyan passzus, miszerint „azt a műsorszámot, amely alkalmas a kiskorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására, különösen azáltal, hogy meghatározó eleme az erőszak, a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérésnek, a nem megváltoztatásának, valamint a homoszexualitásnak a népszerűsítése, megjelenítése, illetve a szexualitás közvetlen, naturális vagy öncélú ábrázolása, az V. kategóriába kell sorolni. Az ilyen műsorszám minősítése: tizennyolc éven aluliak számára nem ajánlott”. Az NMHH alá tartozó Médiatanács utóbb részletezte, miként kell értelmezni a törvény idézett passzusát.
Ezek alapján végzik a vizsgálódást azoknak a bejelentéseknek az esetében is, amelyek hozzájuk érkeztek. A Népszava megkeresésére a hatóság 15 műsort sorolt fel, amelyekre a legtöbb bejelentés érkezett. S bár ezeknél konkrét számot nem említettek, de az kiderült, hogy a sort a Sztárban Sztár című TV2-es show-műsor nyitja. A bejelentők arra hivatkoztak, hogy a műsor során férfiak öltöznek be nőnek (vagy épp fordítva), ami egyébként az egész produkció lényege, mivel arról szól, hogy mások slágereit éneklik el, mégpedig az adott előadóvá maszkírozva. A Médiatanács vizsgálata alapján viszont a – Deák Dániel által „fideszes tévének” nevezett – TV2 nem sértette meg a rendelkezéseket, vagyis a korhatári besorolást.
A második leggyakrabban jelentett műsor az a Nicktoons mesecsatornán futó Lármás Család című mese több epizódja. Ebben a főszereplő legjobb barátja egy örökbefogadott kisfiú, akinek két apukája van, és a mesében egyébként nagyon boldog velük. A lista 3. helyén a 2024-es párizsi olimpiai megnyitó szerepel, amit az M4 Sport közvetített, július 26-án. A listában akadnak még érdekes tételek, például „A család az család” társadalmi célú – egyébként az elfogadásról szóló – reklám, amit az RTL sugárzott. 12. volt a feljelentések sorában a gyermekvédelmi népszavazásra vonatkozó társadalmi célú reklámfilm, amire 833 milliót költöttek. A 2022-es szpot tartalma szerint egy kislány és anyukája találkozik tanítás után, majd az édesanya a matematika dolgozat iránt érdeklődik, a lánya pedig elmeséli, hogy elmarad, mert egy bácsi tartott előadást arról, hogy „vannak fiúk, akik lányok, meg lányok, akik fiúk. És azt mondta, hogy én is lehetek fiú, ha úgy gondolom”.
A Népszava cikkéből kiderül az is, hogy mi lett ezeknek a feljelentéseknek a sorsa.