Schmidt Mária alapítványa újabb 700 millió forintot költhet a 2020-as Trianon-emlékév hirdetéseire

HírKlikk 2021. november 24. 13:45 2021. nov. 24. 13:45

Nettó 700 millió forintos keretösszeget fordíthat a 2020-as Nemzeti Összetartozás emlékév és az alapítvány kommunikációjára a Schmidt Mária által vezetett alapítvány. Az általa kiírt nyílt közbeszerzésen újból a kormánypropagandát gyártó, Balásy Gyula két cége lett a befutó. 2020 már elmúlt, de a programok még nem értek véget: például az emlékévhez rendelt utazó kiállítás jelenleg is látogatható.

700 millió forintot költhet a Schmidt Mária vezette, Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány, a 2020-as Nemzeti Összetartozás emlékév és az alapítvány kommunikációjára – derült ki a keddi uniós közbeszerzési közlönyből, vette észre az Átlátszó.

A nyílt közbeszerzési eljárásra csak egyetlen ajánlat érkezett be, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. párosától, akik így könnyedén el is nyerték a megbízást. Mindkét cég Balásy Gyuláé, aki vállaltan Fidesz-szimpatizáns vállalkozóként uralja az állami hirdetési piacot. Az ő cégei valósítják meg évek óta az aktuális kormánykampányokat, a kék alapon különböző szövegezésű, jelenleg „állítsunk meg valakit” és „Magyarország előre megy” feliratú plakátokat is.

A cégek a 700 millió forintos keretösszegből finanszírozhatják a megyei és országos lapokban, közterületi és online hirdetési felületeken, TV-ben, rádióban lemenő reklámokat. A megbízás kiterjed többek között a kreatív tervezésre és a gyártásra is. A szerződést 2021. szeptember 23-án kötötték meg.

Lassan másfél éve, 2020. június 4-én volt a trianoni békediktátum aláírásának 100. évfordulója, a kormány a 2020-as évet A Nemzeti Összetartozás évének nyilvánította. Az alapítvány 2020-ban a 10 milliárdos keretből 2,9 milliárdot kapott az emlékévre.

Az alapítvány évek óta jelentős költségvetési támogatást kap, tavaly összesen 9,3 milliárd forint jutott neki a büdzséből, miközben tombolt a koronavírus-járvány az országban.