„Számolatlanul költhetik a pénzt és tolhatják a saját narratívájukat”
Pert indít a kormány ellen négy hetilap a médiapiac torzítása és a hirdetések egyenlőtlen elosztása miatt.
A RTL Híradónak nyilatkozó médiakutató szerint a kormány azzal torzítja a médiapiacot, hogy a kormánybarát médiába irányítja az állami hirdetéseket. A pert indító lapok azt várják, hogy a bíróság kimondja, a kormány gyakorlata ellentétes az EU versenyjogi szabályaival és alapvető értékeivel. A kormány annyit írt, hogy „a kormány nem hirdet”, hanem egy „ügynökséget bíz meg” ezzel.
A hetente több mint tízezer példányban megjelenő Magyar Hang lapigazgatója, Lukács Csaba azt mondja, az is torzítja a média helyzetét, hogy a kormány nem válaszol a kérdéseikre, a Kormányinfón nem vehetnek részt.
A Magyar Hang a Jelennel, az Élet és Irodalommal és a Magyar Naranccsal együtt indít pert a kormány ellen. A négy hetilap a pertől azt várja, hogy a bíróság kimondja, a kormány gyakorlata ellentétes az EU versenyjogi szabályaival és az alapvető EU-s értékekkel. Lakner Zoltán, a Jelen főszerkesztője szerint egy demokráciában alapvető, hogy a nyilvánosság hozzáférjen a közadatokhoz és a tényleges döntéshozókhoz.
2020-ban a kormány több mint egymilliárd forintot költött a négy kormánypárti hetilapban való hirdetésre és nullát a függetlenekbe.
Urbán Ágnes médiakutató szerint ebben a helyzetben hiába van sok olvasója a független lapoknak, a piac mindenképpen a kormánybarát média felé torzul. „Lényegében számolatlanul költhetik a pénzt és tolhatják a saját narratívájukat, hirdethetnek a Facebookon, sokkal többet költhetnek, mint amennyit valójában megtermelnek” – mondta a Híradónak.