Új utakra hív a Fidesz, ha győz a választáson

HírKlikk 2021. július 25. 16:20 2021. júl. 25. 16:20

A jelenlegi hatalom nem aprózza el ígéreteit, ha arról van szó, hogy továbbra is uralkodhasson. Ezt tükrözték azok a nyilatkozatok, amelyek egy útépítés kapcsán hangzottak el.

Az innovációs és technológiai miniszter nem kevesebbet állított, mint hogy négy éven belül Magyarország mind a 23 megyei jogú városa elérhetővé válik négysávos úton – írja a 24.hu. 

A feltétel mindössze annyi, hogy a választók többsége a jelenlegi kormány tevékenységének folytatására szavazzon jövőre. Palkovics László az M35 autópálya Debrecen-Józsa és a 354. számú főút csomópontjának építése alkalmából tartott sajtótájékoztatón beszélt erről, természetesen a helyszínen.

Nem mulasztotta el, hogy emlékeztessen, micsoda különbség van a 2010 és a mostani állapotok között. Tizenegy éve még 1300 kilométernél kevesebb volt a gyorsforgalmi hálózat hossza, ami – az elmúlt évtized közútfejlesztéseivel – már megközelíti az 1700 kilométert. Palkovics László azt is jelezte, hogy a jelenleg zajló vagy előkészületben lévő további beruházásokkal pedig jócskán meghaladja majd a 2000 kilométert. Felidézte, hogy a közúti közlekedésfejlesztési terveket összegző útprogramot öt éve indították el, amihez mára 3600 milliárdos keretösszeget biztosítottak, a nagyobbik részét hazai költségvetési forrásból.

A miniszter arra is kitért, folyamatosan dolgoznak azon, hogy a gyorsforgalmi utakat mielőbb bekapcsolják a nemzetközi hálózatba, az autópályákat és autóutakat elvezessék az országhatárokig. Fontos célnak nevezte azt is, hogy mielőbb bármely településről harminc percen belül elérhető legyen egy négysávos út Magyarországon. Már összesen tizenegy határállomásig utazhatunk gyorsforgalmi utakon. De még ez sem elég – tudhattuk meg. Magyarország öt évvel a 2026-os határidő előtt hiánytalanul kiépíti a Via Carpatia folyosó ráeső szakaszait. A Baltikumtól a Fekete-tengerig nyúló korridor az érintett országok keleti régióit összekötve bővíti majd Kelet-Közép-Európa belső gyorsforgalmi kapcsolatait

Palkovics László kiemelte, hogy Magyarország – több más európai országhoz hasonlóan – koncessziós eljárás útján valósítja meg az autópálya-fejlesztéseket, „tekintettel arra, hogy az Európai Unió gyorsforgalmi beruházásokat többé már nem finanszíroz”. „Ennek eredményeképpen a gyorsforgalmi hálózat fejlesztése még gyorsabb ütemben folytatódhat, ráadásul az államadósságot érdemben nem növeli, ugyanis a felmerülő fejlesztési és fenntartási díjakat az útdíj-bevételek fedezik majd” – mondta.

S még három további hozzászóló is megerősítette, hogy a kormánypártok választási győzelme további fejlesztéseket hozhat. Kósa Lajos, a térség fideszes országgyűlési képviselője emlékeztetett rá, hogy a korábbi kormányok elhibázott döntéseit kell most helyrehozni, amikor megépítik a csomópontokat, egyebek között biztosítva a Debrecen és Nyíregyháza közötti autópálya összeköttetést. Debrecen fideszes polgármestere, Papp László ehhez hozzátette, hogy a kormány gazdaságfejlesztési programjának köszönhetően, napjainkban hazánk a térség egyik legnagyobb tőkemozgató államává nőtte ki magát. Végül pedig Nyúl Zoltán, az új utat építő cég vezérigazgató-helyettese közölte: jövő nyárra két, vadonatúj, teljes értékű, minőségi, biztonságos közlekedésre alkalmas csomóponttal gyarapodik Debrecen és az M35-ös út térsége, valamint a környező ipartelepek. A két csomópont kialakítása 8,7 milliárd forintba kerül.