A német cégek önös érdekből nem hajlandók hirdetni a Klubrádióban
Egy budapesti származású berlini magyar orvosnő igyekszik hirdetéseket szerezni a Klubrádiónak, de a német cégek nem állnak kötélnek, mert nem akarnak konfliktust Orbán Viktor kormányfővel – írta honlapján a Deutsche Welle több nyelven működő német közszolgálati műsorszóró.
A Deutsche Welle Vera Braun tevékenysége kapcsán kiemeli, hogy 2013-ban kezdte a Klubrádiót szolgáló munkáját, baráti kört szervezett, és például a ZDF közszolgálati adótól egy teherautónyi irodaszéket, számítógépet és mikrofont kapott. Azután Magyarországon működő és nagy profitot termelő cégekhez fordult segítségért, olyanokat keresett meg, mint a nagy autógyárak, illetve a Bosch, a Siemens, a Henkel, a Maggi. Sok cég egyáltalán nem reagált, a legtöbb általánosságban elzárkózott a kéréstől, és egyedül a DM egy korábbi ügyvezetője írt világos választ: „Természetesen megvan az egyértelmű véleményünk az adott helyzetről, de nem látjuk értelmét, hogy nyilvánosan állást foglaljunk a politikában”.
Arató Andrást is idézi az összeállítás, aki szerint továbbra is mintegy húszezer állandó hallgatója van a Klubrádiónak, de hirdetni senki sem akar, nem utolsó sorban azért, mert bizonytalan a rádió sorsa. A cikk részletesen kitér a Klubrádió hányattatásaira és a magyarországi sajtó helyzetére általában is. A szerző idézte Vera Jourovát, uniós biztost, bizottsági elnökhelyettest, aki szerint a magyarországi sajtó helyzete „tarthatatlan”, és aki úgy vélte, új eszközöket kell kidolgozni arra, hogy biztosítsák a sajtó sokszínűségét az EU-ban. Szó van arról is, hogy a független orgánumokat közvetlenül Brüsszelből támogassák – írta a Deutsche Welle.