Annyi a panasz a csomagküldő cégekre, hogy a kormányhivatal is vizsgálódni kezdett
A fővárosi kormányhivatal – szerdán az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint – a vásárlók érdekében megkezdte a csomagküldő szolgálatok ellenőrzését.
Budapest Főváros Kormányhivatala az eljárást azzal indokolta, hogy az utóbbi időszakban egyre több fogyasztó panaszkodik a csomagküldőkre.
A kormányhivatal mint fogyasztóvédelmi hatóság a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium utasítására kezdte meg az érintett cégek ügyfélszolgálatai működésének átfogó ellenőrzését. Vizsgálják többek között azt, hogy eleget tesznek-e a fogyasztóvédelmi előírásoknak, különösen a panaszkezelési és tájékoztatási kötelezettségnek – írták.
A közlemény szerint a kormányhivatal a korábbi panaszokat is kivizsgálja és megteszi a szükséges intézkedéseket a vásárlók jogainak biztosítása érdekében.
A karácsonyi időszakra tekintettel, a fogyasztók védelme érdekében a kormányhivatal kiemelten kezeli ezeket a panaszokat, ennek érdekében létrehozta a csomagpanasz@bfkh.gov.hu e-mail-címet, ahol az érintettek egyszerűen megtehetik a bejelentéseiket – tették hozzá.