Brutális mennyiségű pénzt költ a Fidesz az ellenzék lejáratására
Május 15-én, Karácsony Gergely miniszterelnök-jelölt jelölti bejelentése napján indította be a Fidesz a közösségi médiában a Gyurcsány Show, illetve a Karácsony = 99% Gyurcsány reklámkampányát.
A Telex azt összesítette, mennyit költött a kormánypárt a YouTube-kampányra. A lap a Google hivatalos átláthatósági jelentését vizsgálta, ami dokumentálja a politikai hirdetéseket a cég felületein, például a YouTube-on is. A rendszer 2019 márciusa óta él, az azóta eltelt bő két évben 2601 magyar nyelvű politikai hirdetést regisztrált, ami összesen 114 millió forintba került.
Ennek több mint a fele, 65 millió forint csak a Fidesz másfél hónapja indított kampányára ment el.
A kormánypárt ezelőtt egyáltalán nem hirdetett YouTube-on, ez a platform korábban a magyar politikai szférában az ellenzék játszóterének tűnt. Itt a DK, a Párbeszéd, a Momentum voltak a legnagyobb hirdetők, a sorrend viszont gyorsan megváltozott. Jelenleg így néz ki most a magyar politikai hirdetések költési toplistája:
– Fidesz: 65 millió forint (7 videó),
– Demokratikus Koalíció: 17,4 millió (220 videó),
– Párbeszéd Magyarországért: 8,9 millió (73 videó),
– Ezalényeg.hu: 6,2 millió (126 videó),
– Momentum Mozgalom: 5,2 millió (72 videó),
– Mi Hazánk: 2 millió (22 videó).
A portál azt írja, hogy a lista a magyar nyelvű politikai hirdetésekre költött összeg 91 százalékát lefedi. Összesítésük alapján, ha csak az elmúlt másfél hónapot nézzük, azt látjuk, hogy egész Európa legdrágább politikai YouTube-hirdetéseinek toplistáján az első ötből öt a Gyurcsány Show.