DK: kötelezze tisztességes ügyfélkezelésre a hatalmukkal visszaélő nagyvállalatokat a kormány!
A Demokratikus Koalíció (DK) határozati javaslatot nyújt be, hogy a kormány kötelezze tisztességes ügyfélkezelésre a hatalmukkal visszaélő nagyvállalatokat – közölte a párt alelnöke szombaton a Facebook-oldalán.
Rónai Sándor online sajtótájékoztatóján elmondta: a DK országgyűlési frakciója határozati javaslatot nyújt be, hogy véget vessenek annak „az embertelen gyakorlatnak, ami ma az állami és magánszolgáltatók ügyfélkezelését jellemzi". „Itt az idő, hogy megálljt parancsoljunk a szolgáltatók önhatalmú visszaéléseinek" – hangoztatta.
Kifejtette, javaslatuk szerint minden szolgáltatónak – legyen szó bankról, biztosítóról, telekommunikációs cégről vagy akár állami hivatalról – kötelező lenne személyes ügyfélszolgálatot fenntartani legalább heti három napon keresztül, biztosítani, hogy telefonon öt percen belül ügyintézőhöz jusson az ügyfél, valamint a cégeknek 24 órán belül érdemben válaszolni kellene online megkeresésekre.
Tilos lenne az egyoldalú szerződésmódosítás, és az apró betűs részt értelmezhetetlen szerződések alkalmazására felhasználni.
Továbbá, ha a szolgáltatás kimarad, vagy a szolgáltató hibázik, például tévesen számláz, akkor ne az ügyfélnek kelljen bizonyítania, hogy igaza van, hanem a szolgáltatónak – mondta Rónai Sándor.
Az ellenzéki politikus úgy fogalmazott: „a javaslatunk benyújtásával világossá tesszük: nem tűrjük tovább, hogy Magyarországon a hatalom ne az embereket, hanem a szolgáltatókat szolgálja."
Rónai Sándor szerint az elmúlt 15 évben a kormány magukra hagyta a magyar embereket a cégekkel szemben.
Ma egy nagy cég szinte mindent megtehet a ügyfeleivel szemben saját érdekeinek megfelelően: bezárhatja az ügyfélszolgálatot, leválthatja a telefonos ügyintézőit egy számítógépes menüre, vagy akár úgy is dönthet, hogy az ügyfélszolgálati telefonokat soha senki nem fogja többé felvenni – mondta. Hozzátette: ezt ma senki nem ellenőrzi, ma senki nem bünteti meg az elérhetetlen cégeket.
Rónai Sándor ugyanilyen problémásnak jelölte meg az egyoldalú szerződésmódosításokat.
„Mi baloldaliak az embereket képviseljük a profitorientált cégekkel szemben. A célunk egy igazságos, kiszámítható és átlátható szolgáltatási rendszer, ahol nem a szolgáltató diktál, hanem a fogyasztó is ugyanúgy érvényesítheti a jogait" – fogalmazott Rónai Sándor.