Egy nappal az átadása után zárnak be egy vasútvonalat
A civilek szerint teljes a káosz a MÁV és Lázár János minisztériumának vasútvonal-bezárási terve körül. Bezárják a nemrég újjáépített vasútvonalat és az épp felújított állomást.
Azért zárják be nyár közepén, ráadásul rekord gyorsasággal, tíz nap alatt a tíz vasútvonalat, hogy a helyi polgármesterek és országgyűlési képviselők tiltakozását elkerüljék – írja a Közlekedő Tömeg. Az egyesület szerint, van olyan település, ahol a teljes önkormányzat szabadságon van, miközben megszüntetik a vasútvonalukat.
Mint felidézik: múlt héten, pénteken ismerte el a MÁV és Lázár János közlekedési miniszter, hogy augusztussal tíz mellékvonal megszűnik. A buszos menetrendek öt nappal a vonalbezárások előtt derültek ki – ennyi idejük van felkészülni az utasoknak. Van, ahol 24 perccel is hosszabb lesz az út, az egyesület szerint még drágább is a buszos pótlás, mint a vasút volt.
A szintén a mellékvonalak leépítésére 2020-ban bevezetett, majd megbukott járványügyi menetrend hatalmas tiltakozási hullámot indított el az érintett térségekben – emlékeztet a Közlekedő Tömeg.
Hogy mennyire sürgős volt a mellékvonali vasúthálózat egy jelentős részének szétverése, mi sem bizonyítja jobban, hogy olyan vonalakon is megszűnik a vonatközlekedés, ahol a közelmúltban fejlesztések zajlottak:
- Július 31-én fejeződik be a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vasútvonal Nógrádszakál és Ipolytarnóc közötti szakaszának júniusi villámárvíz utáni helyreállítása, amelyen a teljes vasúti pályát újjá kellett építeni. A vasútvonalat másnap bezárják.
- A Mátészalka-Csenger vasútvonalon jelenleg is zajlik Csenger vasútállomásának felújítása. Az állomás forgalma a vasútvonallal együtt keddtől megszűnik.
- A Dombóvár-Komló vasútvonalon másfél éve vezették be az egy napi 2 helyett 5-6 pár vonatot tartalmazó menetrendet, míg Csenger térsége közvetlen debreceni kapcsolatot kapott – ennek megfelelően mindkét vonalon emelkedett az utasszám. Most mindkét vonalat bezárják.