Egyeztetést szorgalmaz a Reklámszövetség a kormányzattal
Egyeztetést szorgalmaz a Magyar Reklámszövetség a kormányzattal a reklámadó legalább egy évre való felfüggesztésére a hazai gazdasági stabilitás és növekedés érdekében – közölte az MRSZ vasárnap.
Mint írták, a konzultációt azt teszi indokolttá, hogy míg a korábbi, október 2-i őszi adócsomag-tervezet még a reklámadó egy évre való felfüggesztését javasolta, addig az október 14-i módosításban már csak fél éves időtávlatban meg kell adni. Azaz a 2019. július elsejétől, csaknem hat és fél éve érvényes 0 százalékos adókulcs csak 2026. június 30-ig maradna érvényes.
Az MRSZ a korábbi eredményes tárgyalások tapasztalatai alapján az érintett döntéshozókkal a konstruktív egyeztetések mielőbbi létrejöttében. Mint kiemelték, a Reklámszövetség a javaslatát a sajtó számára kiadott közleményt megelőzően, a módosító indítványt benyújtó miniszterelnök-helyettesnek, valamint a Nemzetgazdasági Minisztériumnak eljuttatott szinten kezdeményezte.
„A Magyar Reklámszövetség a kormányzati döntéshozóval a korábbi években lezajlott produktív egyeztetései alapján, bízik abban, hogy a 2026. évi módosító adócsomag-.tervezet részeként végleges javaslatban a reklámadó legalább teljesül egy évre felfüggesztésre, később pedig végérvényesen kivezetésre kerül" – írták.
A kiemelt közlemény, hogy erre az érintett több ezer hazai és Magyarországon működő kommunikációs iparági szereplő – hirdető vállalkozások, médiumok, reklám- és egyéb kommunikációs ügynökségek – érdekében; de elsősorban a fogyasztók és az egész hazai gazdasági potenciál fenntartása, erősítése miatt lenne szükség.