Egyre több taxis társaság szünteti meg ezt a szolgáltatását
A fővárosban sokszor nem csak hogy nehéz taxihoz jutni, de ráadásul van, hogy az előrendeléseket már nem is fogadják be a társaságok. Már csak azért sem, mert ezt a szolgáltatást egyre több fuvarszervező vezeti ki a portfóliójából.
„Teszi ezt pontosan azért, hogy minél hatékonyabb legyen az autók kihasználtsága és minél több fuvart tudjanak azok a taxik is teljesíteni, amelyek sokszor 15-20 percig várakoznak üresen egy-egy előrendelés alkalmával a megrendelési címeken.
Ha naponta csak egy taxi négy előrendelést teljesít, akkor az üres várakozások ideje sokszor meghaladja a napi 60-80 percet, ami alatt akár két-három azonnali megrendelést is tudna vállalni”
– mondta el Metál Zoltán az Országos Taxis Szövetség elnöke a növekedés.hu-nak.
Emellett ismert jelenség, hogy csúcsidőszak idején sokszor majdnem lehetetlen taxihoz jutni. Az év végén többször is akadt rá példa, hogy a diszpécserek közölték: késve vagy egyáltalán nem tudnak kocsit küldeni. Ez a helyzet nem egyedi: hasonló gondokkal küzdenek más nagyvárosok is.
Egy névtelenül nyilatkozó taxis a lapnak elmondta: az ügyfelek van, hogy direkt jelzik, hogy a városon kívülre fognak utazni, mert észrevették, hogy így van, ahol könnyebb taxihoz jutni. Aztán a fuvar elején derül ki, hogy valójában csak pár utcányit akarnak menni.
A személyszállítás mindenesetre jelenleg nem épp vonzó terület. Magyarországon van, hogy 6-8 millió forint saját tőke sem elég ahhoz, hogy taxi-engedélyhez jusson egy új szereplő. Ha most kellene egy taxisnak a következő három-öt évre üzleti tervet készítenie, komoly bajban lenne.
Nem segíti a helyzetet, hogy a vendéglátás minden bizonnyal nehéz időszak elé néz: a „sárga autósoknak” nagy szükségük lenne arra, hogy a bezárt boltok és éttermek megint kinyissanak.
Ebben a környezetben a taxisok egy része más utakon indul el: van, aki szakmát vált, mások inkább feketén vágnak bele a személyszállításba. De még így is elmondható, hogy a fővárosban legálisan dolgozó taxisok száma nem változott érdemben: jelenleg ötezer taxis rendelkezik engedéllyel. Metál Zoltán elmondta: az év végi nagy forgalom után mostanság ráadásul már inkább az a jellemző, hogy Budapesten egyre több a szabad kocsi, mivel több a taxi, mint az utas.