Repülőbaleset: hasán landolt egy gyakorlógép Békéscsabán
Senki sem sérült meg, a rendőrség vizsgálódik. Nem ez az első balesete a pilóta iskolaként működő cégnek.
Repülőbaleset történt szerdán Békéscsabán – értesült a Hírklikk légügyi forrásokból. A balesetben a Cavok Aviation Repülőiskola egyik gépe volt érintett. Információinkat a rendőrség is megerősítette csütörtökön reggel.
„Megkeresésére válaszolva tájékoztatjuk, hogy a békéscsabai repülőtéren 2021. augusztus 4-én 9 óra 30 perc körül úgy szállt le egy gyakorlórepülést végző Seneca PA 34 típusú kétmotoros repülőgép, hogy a futóművei nem voltak kiengedve, így a gép a „hasán” landolt" - írta a Békés Megyei Rendőr-főkapitányság. Közlésük szerint a gépet vezető tanuló és az oktató nem sérült meg. A Békéscsabai Rendőrkapitányság foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétség gyanúja miatt nyomozást rendelt el és vizsgálja a történtek körülményeit – tették hozzá.
Érdekesség, hogy minden ilyen jellegű balesetről közleményt szoktak kiadni a hatóságok, de ez csütörtök reggelig ezúttal elmaradt.
Nem most kerül baleset kapcsán a hírekbe a Cavok Aviation Repülőiskola. A hazai pilótaképzők közül a leggyakrabban ennek a cégnek a nevét lehetett olvasni. 2016-ban először februárban a pilótaiskola egy Cessna 152 típusú gépe Tatabánya közelében szenvedett balesetet. Akkor a pilóta-növendék a helyszínen meghalt, a mellette ülő oktató túlélte a balesetet. Ugyanabban az évben március végén Dánynál zuhant le a cég egy másik gépe. Akkor azt állapították meg, hogy a gép szinte függőleges helyzetben, orral, nagy sebességgel csapódott a földbe és mind a pilóta növendék, mind az oktató életét vesztette.
A cégnek egy időre a működését is felfüggesztették, mert továbbra is történtek problémák. 2018-ban például azért kellett kényszerleszállást végrehajtania egy gyakorló gépnek, mert kifogyott belőle az üzemanyag a gödöllői bázisukul szolgáló repülőtéren. De végül minden ment tovább, sőt, tavaly a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem is bennük látta a megfelelő partnert, így velük indított a BME-n pilótaképzést. Az egyetem 1,2 milliárdos szerződést kötött tavaly a társasággal és a négy féléves pilótaképzésen diákonként 15 milllió forintot szakítanak áfa nélkül. A kormánymédia is elfelejtette már a pilótaiskola baleseteit, mert tavaly és idén is sok PR-cikket írtak a Cavok pilótaképzéséről.