Hegyi Zsolt szerint, a MÁV-csoport jobban teljesített az idei főszezonban, mint a tavalyiban
Az idei főszezonban a MÁV-csoport jobban teljesített, mint a tavalyiban, vagy azt megelőzően, amihez „nagyban biztosítják a szolgáltatás javítását a lépéseinkért" a célzott pályafelújításoktól a mozdonybeszerzéstől egészen a késési bevezetésig – közölte a MÁV biztosítás igazgatója vasárnap a Facebook-oldalán közzétett bejegyzésében.
Hegyi Zsolt azt írta, sok munka vár még a cégcsoportra, „de az tény, hogy sikerült pozitív változásokat " beindítaniuk. Szerinte ezt az utasok is értékelik, akik egyre nagyobb számban választják a vállalatot, nemcsak a hétköznapi ingázáshoz, hanem a családi nyaralásokhoz is.
A bejegyzéshez csatolt videóban a vezérigazgató elmondta, igyekeztek megszolgálni a közlekedők bizalmát és jobbá tenni a cégcsoport szolgáltatásait. A nyári szünettől bevezették a 160 kilométeres óránkénti sebességű közlekedést Budapest és Székesfehérvár között, így az arra alkalmas vonatok nyolc-kilenc perccel gyorsabban tudtak végighaladni a szakaszon – tette hozzá.
Kiemelte, „soha nem látott elegendő levegőt biztosító férőhelyet " biztosított Budapest és a Balaton között, a Tópart InterCityknél elindultak a Flirt motorvonatok, a Balaton InterCityket pedig kizárólag az InterCity kocsikból állították ki.
Hegyi Zsolt azt mondta: a pályakarbantartásnak és -fejlesztésnek, a Balatonon megjelenő új motorvonatoknak és a mozdonycsereprogramnak az volt az eredménye, hogy országosan és a Balaton partján is nyolc-tíz százalékponttal tudott javulni a menetrendszerűség. „Sokkal kevesebb percet késtek a késő vonatok is" – közölte.
A videóban úgy fogalmazott, „voltak nehéz pillanatok is a nyárban, július elején óriási vihar söpört végig Magyarországon". Hozzátette, ebben a helyzetben „az Országos Haváriaközponté lett a főszerep", hogy minél gyorsabban álljon a közlekedéshez.
Hangsúlyozta, a cégcsoport célja az, hogy egy nyár úgy teljen Magyarországon, hogy a vállalat csak légkondicionált vonatokkal dolgozik, és mindegyik pontosan célba ér. Szerinte „innen még messze vagyunk", de több lépést sikerült megtenni a múlt nyár óta, és ezzel az idei már jobb lett.
Hegyi Zsolt kiemelte, a feladat a céljukhoz való közel kerülés, ezért kell „rákapcsolni" a jármű- és pályafejlesztésekre is a következő évben.