Kettévágják a MÁV-ot, nem bírnak vele
„A MÁV a mai formájában nem tud tovább működni.”
„Ha a kormány elfogadja a javaslatot, akkor várhatóan ősztől egy holding formájában működik tovább a cég, amelynek egy szolgáltatási és egy pályaüzemeltetési része lesz” – mondta Kikina Artúr, a január 15-én kinevezett pályaműködtetési és beruházási vezérigazgató-helyettes egy szakmai konferencián szerdán, miután éppen, hogy munkába állt. Részleteket azonban nem közölt.
A Telex megkérdezte a MÁV-ot, hogy mit jelent a gyakorlatban a titokzatos átalakítás. A sajtóosztály válasza szerint a holdinggá alakítás igazából a MÁV-Volánbusz „cégcsoport integrációjának kiteljesítését jelenti”. További részleteket ők sem közöltek.
A lap forrása szerint az átalakítással megnyílik az út a miniszter előtt, hogy a MÁV lényeges részeit kiszervezze egy (pályaüzemeltetési és beruházási) leányvállalatba.
A MÁV Zrt. a jelenlegi struktúra szerint több részegységből áll. A két legjelentősebb rész infrastruktúra üzemeltetésért felelő (pályalétesítmény, híd-és alépítmény, távközlés, erősáram, biztosítóberendezés, forgalom, pályavasúti kontrolling) és a pályavasúti szolgáltatásokért felelő (pályavasút szolgáltatások és értékesítés) egység.