Közterületi reklám: Orbánék letarolták a piacot
Szerdán derült ki, hogy Simicska egykori közterületi reklámcégét, az Euro Publicity Kft.-t november 8-án vette át Vörös József ügyvéd. Ezzel azonban nem ért véget az átvételek sora, hiszen emellett még másik 6 társaság is a Mészáros Lőrinchez több szálon köthető ügyvéd tulajdonába került, Nyerges Zsolt üzletembertől - vettük észre a cégnyilvántartásban.
Az Opten adatai szerint egyaránt az Euro Publicity-hez hasonlóan november 8-án került Vörös tulajdonába
- az óriásplakátok és járművek felületeit értékesítő Publimont Kft.
- a médiareklámmal foglalkozó A Plakat Kft.,
- PRO A Kft. és a PRO B Kft., melyekkel a B-Reklám Kft. is Vöröshöz került,
- a Mundus Invest Zrt.,
- valamint a Megapolis Media Zrt., mely többek között a Lánchíd Rádió Kft., és a Nemzet Kft. tulajdonosa is 3 másik társaság mellett.
Ezekkel együtt már 8 egykori Simicska-céget vett át Mészáros Lőrinc bizalmasa. Október végén ugyanis még a Mezort Zrt. is a tulajdonába került.
A fenti összeállítást az Mfor készítette. Arra azonban nem térnek ki, és a hírklikk.hu ennek nézett utána, hogy vajon a közterületi reklámpiac hány százalékát uralja Mészáros Lőrinc, alias Orbán Viktor.
Nos portálunk információi szerint közel kilencven százalék immár, ami közvetett, vagy közvetlen tulajdonát képezi a felcsúti egykori gázszerelőnek. Természetesen ez nem mind tulajdont jelent, de informátorunk szerint az irányítás mindenképpen egy kézben összpontosul. Ami azt jelenti, hogy az óriásplakátok, a járművön elhelyezett hirdetések, a city-poszterek, a volt Mahir hengerek, az ESMA által birtokolt – Garancsi István tulajdonában lévő - elefántfülek mind-mind a kormányzati akaratot fogják közvetíteni.
Praktikusan azt jelenti, hogy a választások előtti időszakban, gyakorlatilag kizárólag kormányzati hirdetésekkel fogunk találkozni az utcán, Budapesten és vidéken egyaránt, tökéletesen kiszolgáltatottá téve a politikai ellenzéket. A szakértői vélemények némiképp megoszlanak abban, hogy mi gyakorolja a legnagyobb befolyást a hirdetési piacon az emberekre, egyesek a televíziót említik, de van olyan vélemény is, hogy az ilyen mértékű utcai megjelenés minden egyébnél erőteljesebben hat a fogyasztókra.