Még ma is népszerű a rádióhallgatás
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatása azt vizsgálta, hogy a magyarok hol és hogyan hallgatnak rádiókat. A felmérés a Magyarországon élő, 15 év feletti lakosságot vette górcső alá.
Az emberek több, mint háromnegyede az otthonában rádiózik – derült ki abból az NMHH kutatásból, amelyben 2019 I. és 2022 IV. negyedéve közötti időszakot vizsgálták. Az autó a második tipikus helyszíne a rádióhallgatásnak – a megkérdezettek 50-60 százalékára jellemző ez a befogadási mód. A nők leginkább otthon, míg a férfiak elsősorban autóban hallgatják kedvenc rádióműsoraikat – írja a Napi.hu.
Bár a munkahelyünkön nem jellemző a rádió hallgatása, a megkérdezettek közül minden harmadik ember elválaszthatatlan a kedvenc csatornájától munkaidőben is.
Szociológiai okai vannak annak, hogy a kor előrehaladtával egyre többet hallgat rádiót otthon az ember – a nyugdíjas korosztály már nem jár napi szinten dolgozni, nem utazik annyit, több időt tölt otthonában. A 60 év felettiek mellett a 19 évnél fiatalabbak is nagy arányban fogyasztják a rádióműsorokat otthonaikban.
A középkorúak, 30-59 évesek között a legjellemzőbb autóban hallgatni a rádiót, ez elsősorban a közép- és felsőfokú végzettséggel rendelkezők sajátossága. A munkahelyen főként a középiskolai és szakmunkás végzettségűek rádióznak.
Bár a hagyományos rádióhallgatás a legnépszerűbb, az online is rádiót hallgatók aránya stabilan 20-40 százalék körül mozog. Az alternatív rádióhallgatási módok gyakorisága jobbára stagnál vagy inkább csökken. Az interneten a többieknél kicsit nagyobb arányban hallgatnak rádiót a 30–59 évesek és a nem budapestiek.