Megint Balásy cégei nyerték Schmidt Mária alapítványának kommunikációs tenderét
Nem történt meglepetés a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Alapítványának kommunikációs tenderén. Ahogy korábban, úgy most is Balásy Gyula cégei, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Szolgáltató Kft. nyerte a félmilliárd forintos megbízást.
Ezt már a kiírás pillanatában is szinte biztosra lehetett mondani. Az alapítvány korábbi, 2019-es és 2021-es kommunikációs tendereit ugyanis a kormánypropagandából gazdagodó fideszes vállalkozó, Balásy Gyula cégei nyerték – írja az Átlátszó.
Mindössze két ajánlat volt: a bormarketingért felelős kormánybiztos Rókusfalvy Pál érdekeltsége, a Roxer Kommunikációs Ügynökség Kft., valamint Balásy Gyula két cége, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Szolgáltató Kft. közösen nyert. Balásy cégei lettek a befutók, miután olcsóbb ajánlatot adtak.
A nyertes cégek feladata lesz az alapítvány tevékenységéhez kapcsolódó megyei és országos napilapokban, heti, kétheti és havi lapokban, közterületi hirdetési felületeken, elektronikus médiumokban (helyi, országos tv-, rádió csatornák) és online hirdetési felületeken való megjelenés és a kapcsolódó szolgáltatások elvégzése.
Az alapítvány rendszeresen kap juttatást az államtól hol milliárdos költségvetési támogatás, hol ingatlan formájában. Schmidt Mária jó kapcsolatot ápol Orbán Viktorral, (például a lányának az adriai villájában nyaralt tavaly a miniszterelnök), de ő a Terror Háza Múzeum főigazgatója, valamint a XX. Század Intézet és a XXI. Század Intézet főigazgatója is.
A KlikkTV témához kapcsolódó korábbi, 2023. máj. 19.-i adása itt nézhető meg: