Megszűnik a Volánbusz

HírKlikk 2024. július 26. 03:45 2024. júl. 26. 03:45

Az integrációs folyamat nem most, hanem 10 éve kezdődött, a Volánbusznak a MÁV-ba történő beolvasztásával csak pont kerül a végére – írta közösségi oldalán Lázár János.

A MÁV-Volán csoport felett az államot megillető tulajdonosi jogokat és kötelezettségeket gyakorló építési és közlekedési miniszter hivatalosan is elrendelte a két állami tulajdonú személyszállító nagyvállalat, a MÁV-START Zrt. és a Volánbusz Zrt. egyesülését – írta a Magyarbusz.info. Az elmúlt hetekben, hónapokban már sokszor emlegetett MÁVAUT-koncepció jogi és adminisztratív folyamatainak év végéig kell lezárulniuk.

Az integrációs folyamat eredményeként a két állami szolgáltatóvállalat a MÁV-HÉV Zrt. személyszállítási üzletágával és a MÁV Rail Tours Kft.-vel kiegészülve  egyetlen társaságként folytatja majd tovább tevékenységét, MÁV Személyszállítási Zrt.néven. A fúzióval tehát a Volánbusz teljesen elveszti önállóságát, valamint márkanevét és beleolvad az új egyesült társaságba. Az integrációnak az ígéretek szerint elsősorban cégjogi jelentősége lesz. Elvileg a munkavállalók napi munkavégzését az összevonás alig érezhetően érinti majd. Főként a menedzsment működésével, a háttér- és támogatóterületek hatékonyabbá tételével összefüggő változások lesznek.

Olvasom itt-ott, hogy a régi volános világ temeti a céget. Pedig csak rendet teszünk! – reagált a hírekre csütörtök délutáni Facebook-bejegyzésében Lázár János építési és közlekedési miniszter. 

Azt írja, hogy az integrációs folyamat nem most, hanem 10 éve kezdődött, a Volánbusznak a MÁV-ba történő beolvasztásával csak pont kerül a végére. Úgy véli, a hatékony és fenntartható működéshez egyetlen nagy, integrált nemzeti közlekedési vállalatra van szükség, ami a magyar vasúttársaság bázisán épül fel. Egységes tarifarendszer és menetrend, kisebb, de hatékonyabb vezetés, a felesleges párhuzamosságok fenntartása helyett összehangolt közlekedési szolgáltatások – magyarázza.

Ennek megteremtéséről szól a vármegye- és országbérletekre épülő új tarifarendszer, a fővárosi agglomerációs megállapodás és a cégcsoport integrációs folyamatának lezárása – teszi hozzá a tárcavezető.

Egy a cég, egy a szolgáltatás és három a márkanév: MÁV, Volán és HÉV. A többi csak az eddigi átláthatatlan cégstruktúrán élősködő kisebb-nagyobb erőcsoportok utóvédharca.– zárja posztját Lázár János.