Mészáros Lőrinc és Szíjj László már 30 milliárd forintot zsebelt be a koncessziós sztrádákból

HírKlikk 2025. augusztus 8. 12:20 2025. aug. 8. 12:20

A harmadik üzleti évben is hozta, és nem vitte a sztrádakoncesszió a pénzt Mészáros Lőrincnek és Szíjj Lászlónak. A kormányközeli vállalkozók cégei két év és négy hónap alatt így már körülbelül 8 százalékát kivették osztalék formájában annak az összegnek, amelyet az állam a gyorsforgalmi utak üzemeltetésére és fejlesztésére adott nekik.

A két NER-es vállalkozó érdekeltségébe tartozó MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2022 szeptembere óta fejleszti és üzemelteti a magyar autópályák nagyobb részét egy 35 éves koncessziós szerződés keretében. 2022 szeptembere és 2024 decembere között összesen 383 milliárd forint koncessziós díjbevételt számolt el a cég, és 30,9 milliárd forintnyi nyereséget realizáltak.

A profit csaknem egészét, 30,5 milliárd forintot fizettek ki a tulajdonosaiknak a Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthető magántőkealapok – írja a G7.

Mindez azt jelenti, hogy eddig nem a koncessziós társaság finanszírozta az államnak a sztrádák megújítását és fejlesztését, hanem pont fordítva: az állam fizetett több koncessziós díjat, mint amennyibe a 2022. szeptember 1-jei indulás óta a pénzügyi beszámolók szerint a sztrádák üzemeltetése, felújítása került – eltekintve a vállalkozás indításának költségeitől. 

Tovább árnyalja a képet, hogy mindkét tulajdonosnak van saját építőipari cége, Mészáros Lőrincnek a V-Híd, Szíjj Lászlónak a Duna Aszfalt által fémjelzett Duna Group. Márpedig a felújításokban a tulajdonosok cégei is részt vettek, nem kellett közbeszerzésen indulni a munkákért, így a tulajdonosok ilyen módon is nyereséghez juthattak.

Forrás: G7