Naponta 6 ezer autót terelne Budapestre a kormány

HírKlikk 2023. szeptember 9. 12:30 2023. szept. 9. 12:30

Az Építési és Közlekedési Minisztérium augusztus végén benyújtott egy törvénytervezetet, amivel a teljes M0-st fizetőssé tennék. A rendelkezéstől több mint 150 milliárd forintos bevételt remélnek. A főváros szerint nem fizetőssé, hanem ingyenessé kellene tenni a teljes M0-st, hogy még többen válasszák az autópályát a városi utak helyett.

Budapest és Miskolc is a kormányhoz fordult, mert a városok attól tartanak, hogy ha fizetősek az utak, akkor sokan ahelyett, hogy kifizetik az extra útdíjat, inkább bemennek a városokba, megnövelve a dugóra amúgy is hajlamos forgalmat – írta a Telex. A buszosok sem járnak jól, ugyanis nekik már nem matricát kell majd venniük, hanem a kamionokhoz hasonlóan a kilométer-alapú útdíjrendszer szabályai vonatkoznak majd rájuk.

Karácsony Gergely a Facebookon már korábban kifejtette, hogy mekkora forgalmi növekedésre számítanak a budapesti utakon. Azt is nehezményezte, hogy a kormány gyakorlatilag hídvámot vetne ki azokra a fővárosiakra, akik az M0-sból csak az északi vagy déli hidakat használták, hogy Budapesten belül közlekedjenek.

Ha a tervezetet a jelenlegi formájában fogadják el, ezeknek a budapestieknek dönteniük kell, hogy vagy fizetik a „hídvámot”, vagy több tíz kilométert kerülnek, növelve a dugók esélyét.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium a 24.hu kérdésére válaszolva közölte: nem akarnak változtatni a tervezeten. Szerintük a főváros által felvázolt problémákra a vármegyematrica a válasz.



Hírklikk

Támogasd a munkánkat, hogy egyre több tényfeltáró anyaggal, izgalmas riportokkal tartsunk ellent a kormányzati propagandának.

Támogatom
Támogatom