Reagált a főváros Vitézy Dávid kritikáira

HírKlikk 2021. január 23. 20:00 2021. jan. 23. 20:00

Az állami Budapest Fejlesztési Központ vezetője elégedetlen a Blaha Lujza tér terveivel, de a Városháza már válaszolt a felvetéseire.

Vitézy Dávid Facebook-oldalán adott hangot annak, hogy elégedetlen a tér új terveivel, mivel nem helyezik át a 28-as, 37-es és 62-es villamosok végállomását.

„A villamosok végállomása ma hosszú sétával, kényelmetlenül érhető csak el a metró felől, ehelyett a téren új, akadálymentes villamos végállomás jöhetne létre, a tér további része pedig bezöldíthető lenne. De nem ez történik, marad a térkő, funkcionális fejlesztések nélkül, átgondolatlanul, itt-ott megvagdosva a projekt műszaki tartalmát, például elhagyva az aluljáróba tervezett nyilvános WC-t is” – fejtette ki véleményét a közlekedési szakember, hozzátéve azt, hogy a Blaha Lujza tér felújításának áttervezését semmilyen társadalmi vita és egyeztetés nem előzte meg, a kivitelezésre szóló tendert a BKK úgy írta ki, hogy az aktuális tervek még csak nem is nyilvánosak.

A hvg.hu számol be arról, hogy a főváros részéről Balogh Samu várostervező reagált a kritikákra.

„A most következő felújítás során a korábbi tervekkel ellentétben, értékes fákat tartunk meg, valamint több mint 65 új fa kap majd helyet, és több mint 1000 négyzetméter új zöldfelület jön létre. Az új gyalogos-átkelőhelyek a felszínen teljes értékűen átjárhatókká teszik majd a csomópontot. Ötvenöt év után kap végre új, igényes karaktert Budapest egyik legforgalmasabb csomópontja, találkozóhelye” – kezdte Balogh és hangsúlyozta, hogy a kormány által szabott rendkívül szűk határidők nem adtak lehetőséget az egyeztetésekre.

„Ráadásul, amiket Vitézy Dávid leír, az sok-sok plusz milliárd forintot jelentene, amire a fővárosnak – a kormánynak hála – most nincs pénze. Ha a kormány a Lánchíd 6 milliárdját se adta oda, hogyan számítanánk többre a Blaha Lujza tér felújításánál” – részletezi a szakember.

Balogh kitért arra is, hogy Vitézy és a kormány másképpen beszél a budapesti dugódíjról is.

„Sajnos úgy látszik, hogy a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője dugódíj ügyben még mindig nem tudja egyértelműen tisztázni saját és a felettesei álláspontját. Hiszen a Galvani-híd megépülése után várható forgalmi hatásokat a dugódíj bevezetésével számították ki a Vitézy Dávid vezette a BFK-nál, Fürjes Balázs államtitkár most mégis úton-útfélen cáfolja beosztottját” – említi meg a várostervező.

Forrás: hvg.hu


Hírklikk

Támogasd a munkánkat, hogy egyre több tényfeltáró anyaggal, izgalmas riportokkal tartsunk ellent a kormányzati propagandának.

Támogatom
Támogatom