Százezernyi magyar került rezsicsapdába

HírKlikk 2025. február 17. 04:45 2025. feb. 17. 04:45

Az MVM célja a rugalmas együttműködés, ezért több csatornán is próbálnak egyeztetni az érintettekkel, mielőtt a szolgáltatás megszüntetésére sor kerülne.

2024-ben mintegy 9200 nem fizető lakossági ügyfélnél rendelte meg a földgázszolgáltatás kikapcsolását az MVM, az áramszolgáltatás esetében pedig 7600 ilyen volt – közölte a Pénzcentrum kérdésére az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.

Mint hozzátették: ezzel párhuzamosan a vállalat ennél tízszer több, mindösszesen 113 ezer esetben biztosított részletfizetési lehetőséget ügyfeleinek. Földgáz felhasználók esetében a 2023-assal azonos nagyságrendű az adat, áramban viszont az E.ON ügyfelek átvétele ellenére is kevesebb mint fele a 2023-asnak – ismertették

A késedelmes fizetés kapcsán a vállalat kifejtette: az ügyfeleket számlalevélben értesítik az  energiaszolgáltatásért fizetendő összegről, amit a számla fizetési határidejére kell rendezni.

„Amennyiben ez nem történik meg, a késedelmes napok után az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. késedelmi kamatot számolhat fel, illetve fizetési értesítők kiküldése esetén annak költségét is felszámítja. Társaságunk kiemelten fontosnak tartja az ügyfelekkel való korrekt és rugalmas együttműködést, ezért minden esetben igyekszünk akár több csatornán egyeztetni az érintett ügyfelekkel és a tartozások rendezésére elsősorban részletfizetési lehetőséget biztosítunk" – fogalmaztak.

A folyamat kapcsán pedig ismertették: késedelmes fizetés esetén az MVM Next a lejárt esedékességű követelésről első alkalommal fizetési felszólítót küld normál postai küldeményként, majd tértivevényes fizetési felszólítólevelet, eközben megkísérlik telefonon is elérni az ügyfelet.

„Amennyiben a hátralék kiegyenlítése a felszólításokat követően sem történik meg, az MVM Next megrendeli az energiaszolgáltatás kikapcsolását a felhasználási hely szerint illetékes elosztói engedélyesnél" – mondta a cég.

Mikor kapcsol ki az MVM?

Az MVM abban az esetben kapcsolja ki a szolgáltatást egy háztartásban, ha a felhasználó legalább 60 napja nem teljesítette fizetési kötelezettségét. A kikapcsolás elkerülhető, ha a fogyasztó időben egyeztet a szolgáltatóval, és sikeresen megállapodnak fizetési haladékról vagy részletfizetésről. Amennyiben ilyen megállapodás nem jön létre, a szolgáltató több lépcsős értesítési folyamatot alkalmaz annak érdekében, hogy a fogyasztónak lehetősége legyen rendezni tartozását, mielőtt az ellátást megszüntetik.

A kikapcsolás előtt az MVM legalább két alkalommal írásban figyelmezteti az érintett háztartást a fennálló tartozásról és a szolgáltatás megszűnésének lehetőségéről. Emellett tájékoztatja a fogyasztót az elérhető szociális kedvezményekről, amelyek bizonyos esetekben segíthetnek a fizetési nehézségek áthidalásában. Gáz- és áramszolgáltatás esetén a szolgáltató felajánlja az előrefizetős mérő telepítését is, amely lehetőséget ad a fogyasztónak arra, hogy kontrollálja fogyasztását és elkerülje a további tartozások felhalmozódását.

A KlikkTV témához kapcsolódó korábbi, 2023. július 9-i adása itt nézhető meg: