Teljesen hülyének nézi a MÁV a Hírklikk olvasóit

Csanádi Dávid 2019. december 21. 10:18 2019. dec. 21. 10:18

Három kérdést tettünk fel, válaszként megkaptuk a menetrendet, szépen, szövegesen kifejtve. Kérjük Olvasóinkat, hogy játsszanak velünk: azok között, akik a jelen cikkben közölt MÁV-válaszban egyetlen apró jelét is találják, hogy legalább megpróbáltak kérdéseinkre válaszolni, két darab három órás késést sorsolunk ki.

Egy tényfeltáró riporthoz kértük a Magyar Államvasutak segítségét. Kérdéseink a következők voltak:

  • Folytatott-e tárgyalást a MÁV-val bármelyik önkormányzat a december 15-én életbe lépett Budapest-Pécs Intercity-menetrendjének kialakítása során?
  • Folytak-e formális vagy informális tárgyalások Önök és bármelyik önkormányzat között a december 15-én életbe lépett Budapest-Pécs Intercity járat menetrendjével kapcsolatban a menetrend megjelenését követően?
  • Érkezett-e Önökhöz bármilyen megkeresés bármely önkormányzattól a december 15-én életbe lépett Budapest-Pécs Intercity-menetrend kapcsán?

 

Álljon itt a vasúttársaság válasza egyetlen betű módosítás nélkül:

A Budapest és Pécs között közlekedő InterCity vonatok menetideje a december 15-i menetrendváltás óta 8-13 perccel rövidült a korábbi megállási rend módosításával. A Keleti pályaudvari indulás és érkezés nem változott, de Pécsről később, páratlan óra 27 perckor indulnak és korábban, páros óra 32 perckor érkeznek.

A Budapest és Pécs között közlekedő alapütemű InterCity vonatok Budapest és Pécs között csak Sárbogárdon, Dombóváron, és Szentlőrincen állnak meg, Pincehely és Sásd állomásokon nem. A megállási rend módosítása az InterCity vonatok értékesítési és utasforgalmi adatainak elemzésével történt, a kihagyott megállók alacsonyabb le- és felszálló utasforgalma miatt. A kétóránkénti ütemes vonatokon felül reggel Budapest felé, illetve délután Pécs felé további egy vonatpár közlekedik (Tubes IC), Budapest és Dombóvár között a Somogy InterCity-vel egyesítve. Ez a vonatpár megáll Pincehelyen és Sásdon is, első osztályú kocsit nem továbbít.

Sásdot menetrendváltástól a kétóránként közlekedő személyvonatok szolgálják ki, illetve kora reggel Budapest felé, késő este pedig Pécs felé közlekedő ütemes InterCity, valamint a Tubes InterCity vonat is megáll az állomáson. Pincehelyre az S40-es személyvonatokkal, illetve napi 3 pár kaposvári InterCity vonattal lehetséges az eljutás.

Nem feltételezzük, hogy a választ aláíró MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságon egyetlen olyan ember sem ül, aki ne végezte volna el az általános iskola alsó tagozatát, kérdéseink értelmezéséhez ugyanis ekkora képzettségre lett volna szükség. Sőt, azt is feltételezem, hogy a válasz megfogalmazója nem hülye. Ha viszont ebből a feltételezésből indulok ki, akkor azt kell gondolnom, hogy ugyan nem hülye, de végtelenül cinikus, és hülyének nézi szerkesztőségünket, rajtunk keresztül pedig Olvasóinkat.

Mivel pedig ezt nem tűrhetjük szó nélkül, a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság részéről a lehető legrosszabb döntés volt a fenti módon választ adni. Elég lett volna annyi, hogy „Kérdésükre nem áll módunkban válaszolni”. Akkor fel sem merülne, hogy most akkor ki kit néz hülyének, és hogy valójában ki a hülye.