Lehet, hogy a Forma-1 sem lesz többé ugyanolyan

HírKlikk 2020. április 30. 21:20 2020. ápr. 30. 21:20

Jean Todt, az FIA elnöke szerint, a Forma-1-ből a legrosszabb esetben, egy 50 millió dolláros költségsapka esetén, egy Super Formula 2-szerű bajnokság jönne létre.

A Forma-1 2020-as szezonjának hat héttel ezelőtt kellett volna elkezdődnie, azonban a sport továbbra is az előrehozott nyári szünetét tölti. A szezonban már tíz versenyt kellett elhalasztani vagy eltörölni. Legutóbb az derült ki, hogy 2020-ban egyáltalán nem lesz Francia Nagydíj.

Ugyanakkor jó hírek is érkeztek, és egyre valószínűbb, hogy a 2020-as szezon elkezdődhet júliusban, az Osztrák Nagydíjjal, zárt kapuk mögött. Azonban minél tovább tart a jelenlegi helyzet, annál nagyobb lesz a veszélye annak, hogy egy vagy több csapat nem éli túl a sport válságát.

A helyzetről a motorsport.com számolt be. A szakportál információja alapján, Jean Todt, az FIA elnöke úgy véli, ebben az esetben a Forma-1-nek drasztikus költségcsökkentési intézkedéseket kellene hoznia. Jelenleg a költségsapka mérete a jövő évi bevezetés előtt 145 millió dollár, ez azonban 130 millió dollárra csökkenhet 2022-re.

Todt szerint a legutolsó összeg végül 50 millió dollár lehet. Az Auto Motor und Sport kérdésére, hogy mi lesz akkor, ha három vagy négy csapat nem éli túl a jelenlegi helyzetet, Todt így válaszolt: „Akkor a kereskedelmi jogok tulajdonosainsk alapvető kérdéseket kell megfogalmaznunk. Hogyan nézzen ki a Forma-1 a jövőben?”

A Ferrari egykori csapatfőnöke úgy gondolja „a legrosszabb esetben a Forma-1, ahogyan jelenleg ismerjük, nem lenne többé. Egy 50 milliós költségsapkával, kivételek nélkül, egyáltalán nem hasonlítana a jelenlegi formájára.”

A francia sportvezető egy mondatban foglalta össze a gyorsasági autós királykategória jövőjét, arra az esetre, ha az általa vázolt lehetőség válik valóra:

egy teljesen új Forma-1, egy Super Formula 2 jönne létre.

Az FIA reményei szerint, már a héten meg tudja szavaztatni a csapatokkal az új költségsapkáról szóló szabályokat. A további csökkentés ellen a Ferrari tiltakozott legerősebben. Attól tartanak, hogy jelentős elbocsájtásokat kellene végrehajtaniuk – olvasható a cikkben.