Lehet, hogy a Mercedes kiszáll a Forma-1-ből

Csanádi Dávid 2019. november 14. 17:59 2019. nov. 14. 17:59

A fizetési plafon változásai miatt hónapokon belül döntenie kell a német cégnek az istálló jövőjével kapcsolatban.

Az elmúlt hat év 12 (hat egyéni, hat konstruktőri) világbajnoki címét behúzó német istálló jövője bizonytalanná vált: lehet, hogy mennek, lehet, hogy maradnak, de az is lehet, hogy csak motorszállítóként lesznek jelen a száguldó cirkuszban.

Az Autosport.com Toto Wolff csapatfőnökkel készült interjúja nyomán írta meg az Index, hogy a 2019 második negyedévében tízéves negatív csúcsot döntő Mercedes vállalat (az 1,2 milliárd eurós veszteség azért tényleg nem akármi) nem biztos benne, hogy 2020 után is rajthoz állítja gyári csapatát a Forma-1-ben. Wolff egészen pontosan ezt nyilatkozta:

Minden arra vall, hogy maradni fogunk, de nem adott. A Concorde-tárgyalások közepén vagyunk, és ezzel kapcsolatban, illetve ettől függetlenül is meg kell vitatnunk az autóipar fejlődését és ennek hatásait a sportra. Milyen irányba fejlődik az autóipar? A Forma-1 milyen formában releváns, mint szórakoztatási és technológiai platform? Mint olyan márka, aminek az első kocsija egy sportautó volt, maradni akarunk-e ezen a platformon hosszú távon is? Létezik a Ferrari-modell, amely azt mondja, versenyautókat építünk és utcai autókat építünk, és mindig maradni fogunk. A másik modell azt mondja, volt egy nagyon sikeres szériánk, nincs már mit bizonyítanunk, most valami mást fogunk csinálni. Mindkettő abszolút ésszerű stratégia.

Tehát nem biztosak benne, hogy maradnak. Ez pedig annál is inkább érdekes, mert a 2020 lesz az utolsó olyan év, amely során korlátlanul költhetnek az istállók a tervezésre, így nyílván ez alatt a szezon alatt kell a lehető legközelebb kerülni a 2021-es autóhoz is. Így a Mercedesnek hamarosan el kell döntenie, mihez kezd a világverő F1-istállóval.

Az Index azt feltételezi, hogy teljes kivonulás nem várható, minimum motorszállítóként maradni fognak.

Wolff egyébként a brazíliai versenyhétvégén nem vesz részt, a csapatfőnöki távolmaradásnak több oka is lehet, ráadásul nem oszt, nem szoroz, hiszen a Mercedes behúzta már mindkét világbajnoki címet.

Nem lehet tehát pontosan látni az Ezüst Nyilak Forma-1-es jövőjét, de az biztos, hogy hamarosan döntenie kell a Mercedesnek. Mindenesetre, ha bármilyen részlegesen is, de elhagyják az F1-et, az biztosan nem tesz jót a száguldó cirkusznak.