Egymilliárdos támogatás ellenére, durva leépítésbe kezdett a Continental makói gyára
Az eddigi 37 saját és 53 kölcsönzött munkavállaló után még 140 embertől fog megválni a makói Continental – számolt be a Délmagyar.hu.
A leépítés mögött az autóipar átalakulása áll. Szűrszabó Levente gyárigazgató a lapnak azt mondta: a globális autógyártásban lassul a termelés, nincs elég félvezető, és a technológiai átállás is épp most zajlik az elektromos járművek gyártására, ezekkel a változásokkal pedig eddig a makói gyár nem tartott lépést, ide három éve nem érkezett új projekt és a gyár három éve veszteséges.
Cáfolta továbbá, hogy az eddig elküldött saját dolgozóktól a sztrájk miatt váltak volna meg. Azt mondta, üzleti alapon döntöttek.
A vállalat jelzése szerint igyekeznek középtávon minél több embert megtartani.
Czirbus Gábor, a Fidesz makói elnöke úgy tudja, az idén várható elbocsátásokon túl, jövőre további háromszáz fős leépítésre készül a Continental Makón. A politikus szerint ez felháborító, különösen azok után, hogy a cég egymilliárdos központi támogatást kapott. „Kérjük a társaságot, hogy a helyzetet rendezze, tegyen meg mindent a munkahelyek megtartásáért” – szólított fel Czibrus.