A Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat már kétféleképpen is értesíthető
Az 1443-as új telefonszámon hívható a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat – tudatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményében.
Az új négyjegyű számon is kérhető segítség, ha valaki problémát, rendészeti beavatkozást igénylő esetet észlel a járművön vagy a megállóban. Azonban továbbra is a 112-őt kell hívniuk az utasoknak baleset, személy- vagy vagyonépséget veszélyeztető helyzetekben, majd jelezni a problémát a járművezetőnek.
A Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat már kétféleképpen is értesíthető. A BudapestGO kezdőképernyőjéről először a „Továbbiak", a „Segíthetünk?" menüpontra kattintva lehet kiválasztani, balesetről, vészhelyzetről (egyéb agresszió, vandalizmus), vagy rendészeti beavatkozást igénylő helyzetről (kéregetés, szennyezett ruházat vagy ittas, bódult személy) van-e szó. Előbbi esetben a 112-t, utóbbiban pedig az utasbiztonsági rendszer központi irányítószolgálatát kell hívni a BudapestGO-ban.
Akinek nincs applikációja vagy nem használ okostelefont, augusztustól az 1443-as telefonszámon közvetlenül a tárcsázva is kérhet segítséget rendészeti beavatkozást igénylő helyzetekben. Ez esetben a hívás a 24 órás diszpécserszolgálathoz fut be.