A MÁV egy új központ létrehozásával küzd a zavarok ellen 2025-től
A MÁV 2025. január elsejétől külön havariaközpontot hoz létre, amelynek a zavar elhárításáért felelős végrehajtó szolgálatok munkájának koordinálása lesz a feladata – közölte a közlekedési társaság vezérigazgatója a Facebook-oldalán.
Hegyi Zsolt felidézte azt a néhány héttel ezelőtt történt esetet, amikor egy Győrből Budapestre tartó személyvonat csak Bicskéig közlekedett, ugyanis a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje, ezért nem vezette tovább a szerelvényt.
A vezérigazgató elmondta, a hír napvilágra kerülését követően, azonnal vizsgálatot rendelt el, és ennek során kiderült, hogy az esetnél sem a mozdonyvezető, sem a jegyvizsgáló nem hibázott: a mozdonyvezető ugyanis a jogszabályi előírásoknak megfelelően, a vonatot tovább nem vihette, ennek ellenére a szerelvényen maradt, biztosítva a fűtést és a világítást, a jegyvizsgáló pedig folyamatosan tájékoztatta az utasokat.
A vonat célba juttatása akkor annak ellenére nem sikerült, hogy valamennyi szabályt és protokollt betartottak – mondta.
A vezérigazgató közölte, rendkívül fontosnak tartja, hogy 2025. január elsejétől teljesen megújítsák azt a rendszert, amellyel a MÁV a rendkívüli forgalmi helyzeteket kezeli.
A külön havariaközpont létrehozása mellett a pótlóbuszok rendszerét is átalakítják, hogy ha a vasúti közlekedés nem lehetséges, akkor is biztosítsák a továbbutazást.
Hegyi Zsolt elmondta, kiemelt fontosságúnak tartja, hogy a rendkívüli helyzetekről az érintettek minél pontosabb és minél gyakorlatiasabb információkat kapjanak, beleértve a mozdonyvezetőket, jegyvizsgálókat és utasokat is.
Ismertetése szerint az elmúlt években már értek el eredményeket a rendkívüli helyzetek kezelésében, két éve például felállítottak egy „kivonuló egységet", amely a rendkívüli esetek során azonnal a helyszínre siet, az utasok tájékoztatása és útba igazítása érdekében.
A vezérigazgató feladatnak és kihívásnak nevezte, hogy bár rendkívüli események, zavarhelyzetek mindig lesznek a közlekedésben, ezeket a leggyorsabban és legpontosabban kezeljék, az utasok számára pedig személyre szabott és releváns tájékoztatást nyújtsanak.