Akkora a mozdonyhiány a MÁV-nál, hogy kénytelenek használt járműveket bérelni
Tizenöt Siemens mozdonnyal bővül a magyar vasúttársaság flottája, a járművek október második felétől állnak szolgálatba a belföldi InterCity és a Bécsbe közlekedő EuroCity vonalakon. A mozdonyflotta bővítésével pontosabbá és kiszámíthatóbbá válik a vonatközlekedés – közölte a MÁV-Start honlapján csütörtökön.
A vasúttársaság tájékoztatása szerint a folyamatosan növekvő utasforgalom jobb kiszolgálása érdekében bérelnek 15 darab „kiváló műszaki állapotú," használt ES64 U2 V7 típusú két áramrendszerű, nagy teljesítményű mozdonyt.
Az MTI megkeresésére a vasúttársaság közölte, hogy mintegy 300 villany- és 150 dízelmozdonyt, továbbá 186 villamos motorvonatot és 260 dízel motorvonatot üzemeltet.
A MÁV-Start arculatára átalakított, most beszerzett mozdonyok közel azonos kivitelűek a hazai vasutakon közlekedő 470-es sorozatú Siemens Taurus mozdonyokkal, amelyelből a társaság flottájában tíz, a GYSEV-nél öt darab teljesít szolgálatot.
A Siemens EuroSprinter mozdonycsalád ES64U2 V7 típusú, 6400 kilowatt teljesítményű és két áramrendszerű vontatójárművei rendelkeznek a nagy sebességű közlekedés egyik legkorszerűbb vonatbefolyásoló rendszerével, a szigorú európai sztenderdeknek megfelelő ETCS (European Train Control System) járműfedélzeti berendezéssel – jelezték.
A bérelt mozdonyok egy része kiváltja a V43-es típusú, óránként 120 kilométeres maximális sebességű vontatójárműveket, ami megtakarítást jelent az energiaköltségben is.
A mozdonyok belföldön óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd, közlekedési engedéllyel rendelkeznek Magyarországon kívül Németországban, Ausztriában, Romániában, Horvátországban és Szerbiában is. A magyar vasúttársaság így aktív szereplő maradhat a nemzetközi vonatok vontatása terén – hangsúlyozták.