Elektromos és hibrid autószerelő továbbképzés indul
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elektromos és hibrid autójavítási továbbképzést indít autószerelők számára. A háromnapos elméleti és gyakorlati oktatást egyaránt tartalmazó képzést először januárban tartják majd, de igény esetén több alkalommal is megismétlik majd a tanfolyamot. Az első kurzusra már lehet jelentkezni a kamara honlapján.
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) elektromos és hibrid autójavítási továbbképzést indít autószerelők számára. Jó okuk is van rá, hiszen már Magyarországon is több részben vagy teljesen elektromos hajtással rendelkező járművet adtak el, mint benzinest, a dízelek pedig soha nem látott mélyrepülésbe kezdtek. Ám nem könnyű időpontot kapni egy elektromos járművekre specializálódott szerelőnél. Hatalmas a várólista annál a néhány szakembernél, aki az első között váltott a modern autók javítására.
A BKIK háromnapos elméleti és gyakorlati oktatást egyaránt tartalmazó képzést először januárban tartják majd, de igény esetén több alkalommal is megismétlik majd a tanfolyamot. Az első kurzusra már lehet jelentkezni a kamara honlapján.
A tanfolyam első napja (8 tanóra) elméleti képzést, a két második nap 6-6 óra gyakorlati képzést tartalmaz majd. A képzést 10-12 fős csoportokban tartják a szakmában jártas technikumok oktatói, a BKIK Kézműipari Tagozat Elektromos ipari Osztályának szakemberei, a Magyar Autóklub és a Pest Megyei Kereskedelmi és Iparkamara együttműködésével. Az elméleti képzés kiterjed az alternatív hajtású járművek diagnosztikai lehetőségeire illetve a szükséges technológia beszerzésének finanszírozására is – olvasható a Villanyautósok oldalán.
A képzésen tanúsítványt szerző autószerelők a képzést követő két évben legalább két alkalommal díjmentes lehetőséget kapnak megszerzett tudásuk felfrissítésére, a változások követésére.
Magyarországon a kiadott rendszámok bő felét az országba használtan érkező tisztán elektromos és tölthető hibrid autók kapják. A használtként érkező autókra gyakran nem él már a gyári garancia, így az elektromos autók javítását is elvállaló szakemberekre egyre nagyobb lesz az igény.
A BKIK-nál úgy vélik, hogy a hibrid és elektromos járművek speciális szervizigényekkel rendelkeznek, melyhez a szakemberhiány következtében még nehezebb megtalálni a megfelelő szakszervizt, ezért döntöttek a továbbképzési program elindítása mellett.