Nem bírják a karácsony előtti rohamot, sokasodnak a problémák az egyik futárszolgálatnál
A Telexhez eljutott olvasói információk szerint sokasodnak a problémák a DPD csomagküldő szolgálatával, mert vagy nem érkeznek meg időre a szállított küldeményeik, vagy a szállítás állapotát jelző felület nem jelzi jól, hogy mikor érkezik a csomag, és a szállítás átütemezése sem funkcionál jól, ráadásul az ügyfélszolgálat is sokszor elérhetetlen.
A Telex cikkében beszámol egy konkrét esetről is, amikor olvasójuk először arról kapott üzenetet, hogy délután fogják kézbesíteni csomagját az automatába, de kódot nem kapott az átvételhez. Este hatkor aztán a küldemény bekerült a DPD nyomkövető rendszerébe, ami szerint visszaszállították azt a központba, mivel nem volt hely az automatában. Emailben és telefonon is sikertelenül kereste a céget, akik öt nappal később ismét azt írták egy üzenetben, hogy a csomagja megérkezett az átvételi pontra, de továbbra sem küldtek hozzá kódot. Az applikáció szerint a küldemény továbbra is a központban van, de a vállalat weboldala azt írta, hogy már két nappal korábban kiszállították egy üzletben lévő átvételi pontra. Miután odament, kiderült, hogy nincs ott a csomag, az ügyfélszolgálattal pedig továbbra sem sikerült beszélnie.
Mások arról írtak, hogy többször is „sikertelen kézbesítésről” érkezett üzenet hozzájuk miközben otthon voltak, így észrevették volna, ha a futár valóban megpróbálja kézbesíteni a csomagot. Volt, aki ezután maga vehette át csomagját, ha hajlandó volt elmenni érte a cég raktárába – írja a cikket szemléző 24.hu.
A csomagjaikra várakozók már egy Facebook-csoportot is létrehoztak „DPD Hungary károsultak” névvel, ahol a naponta megjelenő egy-két tucatnyi bejegyzésben a fent említettekhez hasonló problémákat írnak le.
Varga László, a DPD kereskedelmi- és marketing igazgatója a lap megkeresésére megerősítette, hogy vannak bizonyos csúszások, de ezek szerintük elsősorban Budapesten jelentkeznek – ott is főként azokban a kerületekben, ahol „extrém módon” megnőtt az előző évekhez képest a csomagforgalom.
Kiemelte, hogy az év vége felé, a novemberi Black Fridaytől kezdve, karácsonyig bezárólag mindig sokkal többet rendelnek az emberek, ez a forgalom pedig idén a korábbi évekét is jelentősen meghaladta. Varga elmondása alapján november végén és december elején így átlagosan nagyjából 50 százalékkal emelkedik meg a forgalmuk a korábbi időszakhoz képest.