Három nap sem kellett és pánikszerűen elkezdték mérni Majka dalának a hatását
Újabb csapást jelent Orbanisztán számára Majka legújabb, erősen rendszerkritikus nótája Bindzsisztánról. Nem véltlen, hogy a Karmelitában nagyon törhetik a fejüket a lehetséges kármentésen. Első lépésként igyekeznek felmérni, kihez jut el a nóta és a klip, s mi a fogadtatása „a zemberek” körében. Mi másra vezethető vissza az, hogy ráállítottak egy közvélemény-kutatót a hatásának feltérképezésére. Nem véletlen a félelem: még nincs egy hete, hogy berobbant a magyar – és az adatok szerint nem csak a magyar – közvéleménybe Majoros Péter „Csurran, cseppen” dala, és csütörtökön kora reggel már 6,4 milliónál tartott a megtekintése.
„Az előbb hívtak közvélemény-kutatás miatt, egy idősebb hölgy kérdezett...
Hallottam-e Majka új dalát? Mennyire értek egyet a benne elhangzott dolgokkal?
Ajánlottam-e az ismerőseimnek?” – olvasható a beszámoló a Reddit platformon megjelent egyik bejegyzésben, amelynek szerzője azt sajnos nem véste fel, hogy mely közvélemény-kutató kereste meg őt, azt viszont megírta, hogy mindösszesen ennyire volt kíváncsi a telefonáló, aki a válaszok után már bontotta is a vonalat. S hogy nem egyedi az eset: az idézett poszt alatt, az egyik komment is arról számolt be, hogy őt is keresték ezekkel a kérdésekkel.
Ugyan arra vonatkozóan nincs információnk, hogy ki végzi a kutatást, amiból jó eséllyel lehetne következtetni a megrendelőre, de arról azért vannak tapasztalataink, hogy az ilyen felméréseket szinte kizárólag a hírhedten mindent és állandóan mérető „Rogán-művek” pénzeli. Mi magunk is több ilyen mérésről beszámoltunk korábban, s azokból is egyértelműen következtetni lehetett arra, hogy a Karmelita az, amelyik rendre ráugrasztja a kormánynak dolgozó közvélemény-kutatókat minden, a hatalmuk megtartása szempontjából fontosnak tartott történésre. Rögtön mértek, amint Magyar Péter bedobta az előválasztást, Orbán Balázs 1956-ról szóló gyalázatos mondatának a hatását, vagy éppen azt, hogy melyik szlogent találja a magyar a legütősebbnek.
S ki másnak állna érdekében mérni Majka dalának a hatását? Ki másnak lenne pénze arra, hogy ezt is mérje, mint a magyarok pénzét erre is költő kormánynak?
Mindenesetre Majka dalára szinte annak megjelenése után azonnal megindult a telefonálgatás. Pénteken volt a premierje, szombaton már elkezdett terjedni, majd vasárnap felrobbantotta a YouTube-ot a nóta. Ehhez képest három nap múlva már telefonálgattak, felmérendő a hatását.
Ahogy arról a Hírklikk is beszámolt, Majkának a YouTube-ra hat napja feltöltötte új klipje Bindzsisztán diktátorának mesterségesen keltett őszinteségi rohamában adott élő „interjújának” történetét meséli el. Az elvben képzeletbeli diktátort nem nehéz beazonosítani, hiszen ő maga mondja magáról, hogy „Lassan már 8 éve én vagyok az ország fasza!/Csak annyit kellett kiabálni: „Ruszkik haza!’”. A nóta ebben a szellemben folytatódik, s felemlegeti Bindzsisztán-Orbanisztán összes erkölcstelenségét, korrupcióját, képmutatását, szolgalelkűségét. Az már csak hab a tortán, hogy a klipben felsejlik Magyar Péter figurája is.
(Aki a nóta szövegére kíváncsi, itt elolvashatja.)
Ahogy az egyik felhasználó írta, a szám főleg vidéken pusztít, s azzal az üzenettel, ami a Fidesz gyengéje, és amiről tudatosan próbálja elterelni a szót migráncsozással, brüsszelezéssel, melegezéssel. „Majka száma arról szól, hogy LOP a Fidesz.”
Nem tudunk nem egyetérteni azzal a hozzászólóval, aki a következővel magyarázta ezt a közvélemény-kutatást: „Öhm... beszartak egy Majka számtól? Vagy ez volt az első alkalom, amikor szembesültek azzal, hogy milyennek látják őket az emberek?”
A KlikkTV témához kapcsolódó korábbi, 2025. janúár 21.-i adása itt nézhető meg: