Lázár János: kétszázmilliárd forintból épülhet meg a gyorsforgalmi autóút Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között
Kétszázmilliárd forintnyi forrásból épülhet meg az évtized végéig egy 40 kilométer hosszúságú, négysávos gyorsforgalmi autóút vagy autópálya Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között – közölte csütörtökön Lázár János építési és közlekedési miniszter, aki Szombathely ellenzéki polgármesterével Nemény Andrással (Éljen Szombathely!) közösen tartott sajtótájékoztatót a városházán.
Lázár János elmondta: a kivitelezési tervek – amelyek ötmilliárd forintba kerülnek – idén december végéig elkészülnek, az engedélyezési terv és a környezetvédelmi engedélyek pedig már eddig is rendelkezésre álltak, az építéshez szükséges területek megszerzésére az idén ötszázmillió forintot, jövőre pedig 1,5 milliárd forint állami forrást biztosítanak.
Az igazi feladat az autópálya-építés 200 milliárd forintos költségének előteremtése lesz, de „van ötletük", és a kormány elkötelezett az építés mellett – mondta.
Hozzátette: a kormányzat nem zárkózik el attól sem, hogy a várost elkerülő út nyugati szakasza – amely szintén nagyberuházás – valamiféle kooperációban, együttműködésben valósuljon meg, hiszen a majdani M87-es út első három szombathelyi kilométere részben az elkerülő út, részben az M87-es autópálya része, ami Kőszeg irányába visz.
Lázár János szólt arról is: fontosnak tartják és támogatni kívánják a szombathelyi ipari park fejlesztését, a város ugyanis a megépíteni kívánt M87-es autópálya mellett, egy kivételes adottságú és értékű 290-300 hektáros szabad területtel rendelkezik, ami Magyarországon ritkaságnak számít.
„Magyarország kormánya tavaly egy új típusú üzletpolitikát kezdett a GYSEV-nél, a GYSEV szállítmányozási része és a szombathelyi ipari park között elképzelhetőnek tartok egy nagyon szoros együttműködést. Lehet ipari park, lehet egy logisztikai park, a mostani sikeres kuplunggyári logisztikai együttműködés mellett új típusú ipari, logisztikai, vasúti együttműködésre nyílhat lehetőség" – fejtette ki.
A vasúttársaságról szólva, megerősítette: a jövőben a GYSEV jelentős szolgáltatásbővítést hajt végre Vas vármegyében, Győr-Moson-Soron vármegyében, valamint Veszprém vármegyében. Átvéve a MÁV szerepét és helyét, magas színvonalon gondoskodik a szombathelyi vasúti közlekedés fenntartásáról, illetve új szolgáltatásokat épít ki – mondta.
Lázár János a sajtótájékoztatón emlékeztetett arra: a Fidesz-KDNP vezette kormány volt az, amely Szombathelyet összekötötte az M1-es autópályával. Szavai szerint 192 milliárd forintot költöttek a magyar adófizetők pénzéből arra, hogy Szombathelyről Budapestet autóúton és autópályán, valamint vasúton is a korábbinál rövidebb idő alatt lehessen elérni.
Megjegyezte: abban, hogy a fejlesztések megvalósulhattak, komoly érdeme volt Szombathely fideszes országgyűlési képviselője Hende Csaba és más fideszes vasi képviselők kitartó lobbitevékenységének.
Nemény András, Szombathely ellenzéki polgármestere a sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: az új önkormányzati ciklusban is együttműködésre törekszenek a kormánnyal, teszik ezt annak érdekében, hogy a nehéz gazdasági helyzet ellenére is megvalósulhassanak a tervezett fejlesztések Szombathelyen.
Olyan várost szeretnénk ahol biztosak a munkahelyek, ahol a szombathelyiek évekre, évtizedre előre tudnak tervezni, ahol érdemes élni és családot alapítani. Célunk az, hogy a város legyen minél környezetbarátabb, zöldebb, fenntarthatóbb és biztonságosabb – mondta.
MTI
A KlikkTV témához kapcsolódó korábbi, 2024. december 16.-i adása itt nézhető meg: